احمدی مقدم: به غرفه‌داران جشنواره غذا در مورد نوع پوشش تذکر داده بودیم/۹۰۰ پرونده تجاوز در سال ۹۰/تجاوز فقط به زنان نیست

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس آگاهی فرماندهی استان‌های کشور درباره اقدام صبح امروز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پلمپ ۸۰ غرفه یکی از نمایشگاه‌های تهران گفت: این گونه نمی‌شود که غرفه‌داران اصول ابتدایی را رعایت نکنند. هنگامی که دیپلمات‌های خارجی وارد کشور می‌شوند، پوشش را رعایت می‌کنند، اما فروشنده داخلی نمی‌تواند آن را رعایت کند، پیش از این نیز مسئولان انتظامی تهران بزرگ نسبت به پوشش غرفه‌داران تذکرات لازم را داده بودند، اما گویا تا برخوردی صورت نگیرد، تذکر جدی گرفته نمی‌شود که این اقدام انجام شد.”

احمدی‌مقدم درباره افزایش میزان گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح تهران گفت: “اجرای این طرح شدت نیافته است و این به دلیل رکود چند ماهه در این حوزه است. اجرای طرح‌های متعدد از جمله طرح‌های نوروزی و غیره باعث شده بود که اولویت پلیس در این زمینه کمرنگ‌تر شود و این سبب شد هنگامی که مجددا نسبت به انجام این طرح اقدام شد، احساس شود که این طرح با قدرت و شدت بیشتری انجام می‌شود، اما آمارها نشان می‌دهد که شدتی در این زمینه نداشته‌ایم.”

وی در مورد مکان استقرار این گشت‌های امنیت اخلاقی گفت: “استقرار گشت‌ها بر اساس تدبیر، تحلیل و تجزیه میدانی است و استقرار این گشت‌ها بر اساس تدبیر مدیران است.

 

۹۰۰ پرونده تجاوز در سال ۹۰

احمدی مقدم همچنین دراین همایش درباره کاهش جرایم خشن گفت: “شدت عمل قوه قضاییه در حوزه برخورد با جرایم خشن و جنایی باعث کاهش این‌گونه جرایم در کشور شده است، در دو ماهه سال جاری شاهد کاهش ۱۵ درصدی وقوع قتل در کشور بوده‌ایم و اگر این آهنگ تا آخر سال ادامه یابد به موفقیت بزرگی دست خواهیم یافت. قدرت و قاطعیت مجازات عامل بازدارنده‌ای است، اگر هزینه جرم افزایش یابد، میزان وقوع جرایم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سالانه به طور میانگین حدود ۶۰۰۰ جرم در کشور رخ می‌دهد که از این تعداد در سال گذشته ۹۰۰ پرونده تجاوز به عنف در کشور ایجاد شده است، گفت: هنگامی بحث تجاوز به عنف مطرح می‌شود، همگان تصور می‌کنند که به زنان این عمل صورت گرفته است، اما این‌گونه نیست.

تدوین سند مبارزه با جرایم اقتصادی در ناجا
فرمانده ناجا در خصوص استفاده از ظرفیت‌های مردمی و جلب مشارکت‌های مردمی به بحث برون‌سپاری بخشی از امورات پلیس آگاهی اشاره کرد و گفت: اگر دفاتر ارائه‌دهنده خدمات پلیس آگاهی با استفاده از ظرفیت افسران بازنشسته نیروی انتظامی در کشور ایجاد شود، بسیاری از کارهای پلیس آگاهی می‌تواند برون‌سپاری شود.

وی با بیان اینکه استارت اولیه این کار در سال جاری زده خواهد شد و چند دفتر به صورت آزمایشی در کشور فعالیت خواهند کرد، گفت: خدماتی همچون صدور گواهی برای بیمه‌ها، تشخیص سوءاستفاده از بیمه‌ها و جلوگیری از جعل و غیره در این دفاتر ارائه می‌شود که به نظر می‌رسد تا پایان برنامه بیش از ۱۰۰ دفتر در این رابطه در کشور راه‌اندازی شود.

فرمانده ناجا با اشاره به بحث مبارزه با مفاسداقتصادی و قاچاق کالا به نامگذاری امسال به نام سال «تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی» اشاره کرد و گفت: فساد اقتصادی مانع از پیشرفت کشور می‌شود. برنامه‌های پلیس در زمینه مبارزه با قاچاق کالا باید تقویت شود.

وی در ادامه با اشاره به تدوین سند مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: به زودی این سند از سوی رییس پلیس آگاهی ناجا تدوین می‌شود تا با پیگیری این مسئله اختیارات، ابزار، امکانات و غیره در راستای مبارزه موثر با این پدیده پیش‌بینی شود.

افزایش سرقت وسایل نقلیه
احمدی‌مقدم همچنین در خصوص بحث سرقت وسیله‌ نقلیه با بیان اینکه سرقت خودرو، وسایل داخل خودرو و موتورسیکلت درصد بالایی از میزان سرقت را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: در سال جاری تنها شاخصی که تا حدودی رشد داشته است، سرقت وسایل نقلیه بود که سعی داریم تا در سال جاری با اتخاذ تدابیر مناسب همچون برخورد با مالخرها و غیره به این مهم رسیدگی کنیم.

وی در مورد میزان ضریب امنیت خودروها در بحث سرقت وسایل نقلیه با بیان اینکه مردم به همان اندازه‌ای که پول می‌دهند وسیله نقلیه ایمن دریافت می‌کنند، گفت: خودروسازان نیز در راستای افزایش میزان امنیت خودروها همراهی مناسبی داشتند اما باید قبول کرد که سارقان نیز در این زمینه زیرک هستند.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم سرمایه‌گذاری در کشور به دلیل ناامنی گفت: کمتر سراغ دارم که سرمایه‌گذارانی به دلیل ناامنی از سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای صرف‌نظر کرده‌اند و پلیس نیز آماده است تا در زمینه استقرار امنیت در مناطقی که سرمایه‌گذار احساس می‌کند ناامن است، حضور یابد.

وی همچنین درمورد آغاز به کار مجلس نهم نیز با بیان اینکه مجلس نهم از دو جهت نسبت به مجالس شورای اسلامی برتری دارد، گفت: سطح تخصصی و دانش نمایندگان و همچنین اعیار ارزشی و اصول انقلابی نمایندگان به این مجلس امتیازات ویژه‌ای داده و همان طور که در سخنان مقام معظم رهبری نیز مشهود بود، آنان پیگیر مطالبات مردم هستند.

احمدی‌مقدم همچنین در مورد ارتباط قوه قضاییه با نیروی انتظامی در پیگیری برخی پرونده‌ها گفت: از زاویه دید ما خلاءهایی در حوزه قضایی وجود دارد که به نقص و ضعف قانون بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید قوه قضاییه شاهد شتاب و قاطعیت برخورد با مجرمان جنایی هستیم گفت: این مسئله سبب شده است که اثربخشی کار پلیس افزایش یابد و در نتیجه میزان جرایم جنایی کاهش یابد.

 

بازگشت افسران بازنشسته

احمدی‌مقدم همچنین با اشاره به بازگشت افسران بازنشسته برای پیگیری پرونده‌های زمانبر، عقب‌افتاده و خوابیده در پلیس آگاهی ناجا گفت: بر اساس پیشنهاد انجام شده سه میلیارد تومان برای استفاده از پتانسیل افسران بازنشسته در پیگیری مجدد پرونده‌های عقب‌مانده صرف می‌شود اما متناسب با پیشرفت کار، هزینه‌ها پرداخت خواهد شد.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.