احمدی مقدم: تصادف رانندگی در سال ۹۱ تاکنون ۱۹ هزار کشته داشته است

۱۹م آذر ،

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تلفات حوادث رانندگی در سال جاری باید به ۱۹ هزار نفر کاهش یابد.

به گزارش خبرآنلاین، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم رزمایش آغاز طرح زمستانی پلیس راه که در پیست آبعلی برگزار شد، گفت: امسال باید میزان تلفات رانندگی به ۱۹ هزار نفر کاهش یابد اگر چه این عدد هم بسیار بسیار است و شاید با میزان تلفات جنگ در هر سال برابر باشد. کاهش کشته های رانندگی نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است و باید کارهای بزرگی انجام داد.

او گفت: البته در حوزه امداد و نجات کار خوبی انجام شده است چرا که در قبل از هر۳ مصدوم حوادث ترافیکی ۲ نفر جان خود را از دست می دادند اما امروز این آمار به یک نفر کاهش یافته است.

احمدی مقدم خواستار توسعه راهها و حمل و نقل عمومی شد و تاکید کرد: باید در توسعه راهها، حمل و نقل عمومی و ایمنی خودروها سرمایه گذاری کرده و با اقدامات فرهنگی و فرهنگ سازی رانندگان را به سمت رعایت قانون سوق دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در ۷ سال اخیر تلفات رانندگی یک سوم کاهش یافته است افزود: این آمار هنوز هم قابل کاهش است اما نیاز به روش های مکمل دیگر همانند توسعه حمل و نقل عمومی دارد.

وی ادامه داد: تکمیل زیرساختها به تلاش و هزینه نیاز دارد و شاید تا ۲۰ سال نیز به طول بیانجامد.

احمدی مقدم با اعلام اینکه کاهش تلفات رانندگی در سال قبل ۱۴ درصد بود اما این آمار در نیمه اول ۶ درصد است، گفت: باید با تلاش دستگاهها و همراهی مردم این عدد حفظ شود.
 

 

کاهش ۲۵ درصدی کشته های رانندگی در طرح زمستانی

در ادامه رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از کاهش ۲۵ درصدی تلفات حوادث رانندگی در طرح زمستانی سال قبل خبر داد. سردار دکتر اسکندر مومنی گفت: در طرح زمستانی امسال ۱۲ درصد به مجموع تجهیزات و نیروها اضافه شده است. طرح زمستانی از امروز تا بیست و پنجم اسفندماه برگزار می گردد که به طرح نوروزی متصل می گردد.

وی ادامه داد: تیمهای امدادی در ۱۱۱ گردنه برفگیر کشور مستقر می شوند. سازمان راهداری امسال ۸ هزار تیم خودرویی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو را در طرح شرکت می دهد ضمن اینکه سازمان امداد و نجات نیز با ۲۲۳۲ تیم و ۱۸ هزار و ۵۰۰ نیرو حضور دارد. اورژانس نیز با ۱۷ هزار نیرو و امداد خودروها نیز با ۲ هزار تیم در طرح حضور دارند این در حالی است که ۴۰ هزار نیروی پلیس راه و ترافیک شهری نیز در قالب ۳۶۵۵ تیم در طرح حضور دارند.

مومنی افزود: در مجموع ۱۸ هزار و ۶۹۴ تیم و ۹۰ هزار نیرو در طرح زمستانی امسال حضور دارند.
وی ادامه داد: در طرح زمستانی سال ۸۸ ، ۴ هزار و ۷۵۷ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار سال قبل به ۳۶۰۸ نفر رسید. در طرح زمستانی سال قبل ۱۱۴۹ نفر کمتر کشته شدند در حالیکه از نظر آماری این میانگین کاهش ۲۵ درصدی را نشان می دهد. 


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.