احمدی مقدم در مجلس :۴۹درصدمردم خواستاربرخوردبا بدحجابی هستند

به گزارش خبرآنلاین،در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ۴۹ درصد مردم خواستار برخورد با بدحجابی هستند و این موضوع دومین خواسته هموطنان از پلیس است.
سردار اسماعیل احمدی مقدم در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داد.وی در پاسخ به سئوال علی مطهری نماینده مردم تهران مبنی بر چرایی استقرار نیروهای یگان امداد و ویژه در سطح بزرگراههای پایتخت گفت: این یگانها با توجه به فصل تابستان و افزایش رفت و آمد این موتورسواران چند موضوع از جمله امنیت اخلاقی ، برخورد با حرکات مارپیچ، بدحجابی به ویژه کشف حجاب و حمل حیوانات به ویژه سگ پیگیری می کنند البته بهتر بود که فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قبل از استقرار این نیروها توضیحات لازم را ارائه و افکار عمومی را توجیه می کرد.

وضعیت عفاف و حجاب کمی بهتر شده است
وی افزود: در دهه هفتاد به علت عدم توجه دولت و مجلس به نیروی انتظامی و مسائل امنیتی شاهد افزایش جرایم و ناهنجاریها در کشور بودیم. در دهه هشتاد نیروی انتظامی مشغول تقویت، اصلاح روش و جبران عقب ماندگی های دوران گذشته بود. مشکلات اقتصادی و سیاسی موجب شد که مسائل امنیتی مورد بی مهری قرار گیرد و ناامنی و احساس ارتقای امنیت کاهش یابد.
به گفته وی، مقام معظم رهبری در دهه هفتاد مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح کردند اما هیچکس آن را جدی نگرفت؛ امروز همه این موضوع را باور کردیم دشمن به دنبال آندلسی کردن ایران و از پای درآوردن کشور به وسیله مسائل اخلاقی است.
وی ادامه داد: ۲۶ دستگاه در امر ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب ، ۲۸۴ وظیفه برعهده دارند که نیروی انتظامی نیز تنها ۲۱ وظیفه را برعهده دارد. بیشتر دستگاهها عمده وظایفشان ایجابی، انضباطی و نظارتی است و بخش کمی از آنها وظیفه برخوردهای سلبی را برعهده دارند.
احمدی مقدم به اجرای طرح امنیت اخلاقی در سال ۸۵ اشاره و افزود: در این سال نیروی انتظامی حرکت خفیفی را انجام داد اما با واکنش های بسیاری مواجه شد پس از آن متوجه شدیم که اجرای این طرح نیاز به ساختار، آموزش و نقشه راه دارد به همین دلیل از سال ۸۶ این طرح را پیوسته به اجرا درآوردیم.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی مطابق رصدهای انجام شده ظواهر بدحجابی در جامعه کاهش و وضعیت عفاف و حجاب کمی بهتر شده است.

مقاومتها در برابر اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی بسیار محدود شده است
وی در پاسخ به سئوال نماینده ای در مورد کم کاری نیروی انتظامی در اجرای طرح ها گفت: نیروی انتظامی وظایف متعددی دارد و توان زیادی را نداریم که به صورت همزمان با اوج قدرت در تمامی ماموریت ها حاضر شویم البته با ایجاد پلیس امنیت اخلاقی، تقویت پلیس زن، تفکیک محل پلیس امنیت اخلاقی در کلانتری ها و ارشادمحوری به جای برخورد به نتایج خوبی رسیدیم.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه تنها تعداد کمی از شهروندان به رفتار ماموران در طرح امنیت اخلاقی انتقاد دارند، اظهار داشت: امروز مقاومتها در برابر اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی بسیار محدود شده است و همواره شاهد افزایش رضایت عمومی با اجرای این طرح هستیم. البته برخی ها به رفتار ماموران انتقاد دارند که آنها را نیز مد نظر قرار می دهیم امروز فرآیند ماموریت های پلیس امنیت اخلاقی عادی شده است.

به اسم ترویج سینما فوتبال پخش می کنند
احمدی مقدم با انتقاد از برخی افراد که می گویند تنها در عرصه عفاف و حجاب باید کار فرهنگی کرد، گفت: باید با علت و معلول همزمان برخورد شود به همین دلیل برخورد با بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه جزو اولویت ها است اگر چه برخی دستگاهها اهتمام لازم را ندارند و در این راه کم کاری می کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت نمایشگاههای بین المللی که دولتی است برگزاری نمایشگاهها را به غرفه دارانی واگذار می کند که آنها یونیفرم غربی را در ظواهر افراد ترویج می کنند. برخی ها به اسم ترویج سینما فوتبال پخش می کنند که پیامدهای ناهنجار و زشتی را به دنبال دارد. آنها مدعی اند که راه رونق سینما پخش فوتبال است در حالیکه ما با رونق سینما موافقیم اما معتقدیم نباید بسترهای ایجاد فساد را فراهم کنیم.

۵ درصد بدحجابها هدایت نمی شوند
فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه تنها ۵ درصد از دستگیری های طرح امنیت اخلاقی تکراری هستند، گفت: بیش از ۹۵ درصد افرادی که به مقر پلیس هدایت می شوند دیگر از سوی پلیس دستگیر نمی شوند که این موضوع نشان دهنده کارامدی اجرای این طرح است.
به گفته احمدی مقدم، نیروی انتظامی قانون را به ویژه قانون مجازات اسلامی را مبنای کار خود قرار داده است ضمن اینکه پرهیز از اجرای موسمی و تمرکز بر مناطق مستعد جرم و استفاده از ظرفیت دستگاههای فرهنگی به منظور جرم زدایی از دیگر اقدامات پلیس در این حوزه است.

انتقاد از وضعیت پوشش در بیمارستانها
احمدی مقدم با انتقاد از وضعیت پوشش در بیمارستان ها افزود: آیا دستگاهها نمی توانند خودشان کار انضباطی انجام دهند. برخی ها در بیمارستانها یونیفرم غربی را ترویج می کنند.
به گفته فرمانده نیروی انتظامی برخی دستگاهها با تاخیر وارد بحث ترویج عفاف و حجاب می شوند در حالیکه برخی در برابر اجرای آن مقاومت می کنند. در گذشته شائبه ای ایجاد شده بود که دولت با پلیس همکاری ندارد در حالیکه امروز دولت مخالفتی با اجرای این طرح ندارد و قوه قضائیه نیز حمایت خوبی را از پلیس انجام داده است البته احکام صادر شده توسط این قوه خفیف است.

۷۰ شبکه ماهواره ای مشغول حمله به ایران هستند
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: امروز امنیت ملی را با حمله به اخلاق به خطر می اندازند به صورتی که ۷۰ شبکه ماهواره ای و هزاران سایت اینترنتی فارسی زبان مشغول حمله به ایران است تا از طریق اخلاق ما را به زانو درآورند.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه در سال ۸۳ با تاکیدات رهبری جلساتی در دولت برای امنیت اخلاقی تشکیل شد که نتیجه آن جزوه راهکار ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب است تاکید کرد: این قانون در دولت خاتمی تصویب شد و در ابتدای دولت احمدی نژاد برای اجرا ابلاغ شد. در ابتدا وزیر ارشاد مسئول اجرای این قانون در دولت بود اما در میانه راه این وظیفه سلب و برعهده وزارت کشور گذاشته شد.

تقدم پیشگیری اجتماعی بر پیشگیری انتظامی
وی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی شهروندان در دستور کار ما قرار دارد گفت: از نظر ما پیشگیری اجتماعی بر پیشگیری انتظامی تقدم دارد. همچنین با مامورانی که در اجرای این طرح ها تخطی کنند برخورد می کنیم.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه وضعیت امنیت اخلاقی جامعه رو به بهبوداست، گفت: همه نمایندگان اعلام کرده اند که این برخوردها مطالبه مردم است. البته از سال ۸۶ تاکنون نیز برخورد با بدحجابی ها، پوشش نامناسب و آرایش مفرط با ۴۹٫۲ درصد پس از مواد مخدر دومین درخواست مردم از نیروی انتظامی است.

ناامنی ها در حال کاهش است
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بر اساس پیمایش های اجتماعی که توسط دانشگاهها انجام شده است، از سال ۸۴ تاکنون ناامنی ها در حال کاهش و احساس امنیت رو به افزایش است در حالیکه تهدیدات برعلیه کشور هر روز در حال افزایش است.

کاهش تمامی جرایم به جز سرقت خودرو
وی از کاهش تمامی جرایم به جز سرقت خودرو در کشور خبر داد و افزود: همزمان با اجرای طرح های پلیس شاهد بهبود نسبی وضعیت امنیت به ویژه امنیت اخلاقی در کشور هستیم و در سال گذشته نیز تمامی این جرایم به جز سرقت قطعات خودرو در کشور کنترل شد.

کاهش ۳۰ درصدی کشف مشروبات الکلی
وی از کاهش ۳۰ درصدی کشف مشروبات الکلی در کشور خبر داد و تصریح کرد: کنترل باندهای فساد ، مشروبات الکلی در دستور کار قرار دارد در سال ۸۴ پلیس ۵ میلیون بطر مشروبات الکلی را کشف کرد در حالیکه این آمار در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی به ۳٫۵ میلیون بطر کشف رسید. امروز پشت پرده فساد در کنترل قرار گرفته و محدود شده است.
۴۵۲۳۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.