احمدی نژاد: ایران پرچمدار توحید است

۰۶خردادماه،

روزگارنو: رئیس جمهور کشورمان گفت: ایران امروز پرچمدار توحید، عدالت و ارزشهای الهی است، تنها ملتی که می تواند پرچم توحید و عدالت را در جهان پیش ببرد ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر از اینچه برون، محمود احمدی نژاد صبح دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز سه پروژه عمرانی سد کبودوال، مسکن مهر و راه آهن گرگان – اینچه برون گفت: موقعیت جغرافیای ایران یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی در جهان است و در ارتباطات شرق و غرب، شمال به جنوب، بهترین موقعیت را ایران دارد.

وی اظهار داشت: همچنین در رفت و آمدهای هوایی، این کشور از نظر امنیت هوایی و کوتاه کردن راهها نقش ویژه ای دارد و  امروزه دنیا برای حمل و نقل طراحیهای بین الملی انجام می دهند و کریدورهایی طراحی و سعی می کنند قطعات این کریدورها را به هم وصل کنند.

احمدی نژاد افزود: یکی از بهترین  کریدورهای حمل و نقل، کریدو شمال به جنوب است که از اطراف دریای مازندران، شمال اروپا، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان می گذرد و شمال اروپا را به جنوب کشور ما یعنی خلیح فارس متصل می کند که سبب بالا رفتن سرعت و کاهش هزنیه ها می گردد.

رئیس جمهور افزود: از قبل تاکنون بسیار ها به دنبال برقراری ارتباط شمالی و جنوبی بودند ولی انجام نشد و یکی از بهترین اقدامات برای این ارتباط، راه آهن گرگان – اینچه برون بود که افتتاح شد و از بالای دریای مازندران با خط ریلی از اروپا می توانیم از ترکمستان، قزاقستان و ایران به مرکزیت گرگان به جنوب متصل شویم.

وی اظهار داشت: امسال اعتبار خوبی برای این طرح گذاشته شد تا پروژه سرعت بیشتری گیرد و بیشتر طول مسیر راه آهن گرگان اینچه برون در ترکمنستان  و قزاقستان است و کار پروژه در قزاقستان تمام شد، و دو سوم کار در ترکمنستان پایان یافت و بقیه به سبب مشکلات فنی متوقف شد که بزودی تکمیل می گردد، این پروژه در ایران نیز امروز بهره برداری شده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: راه آهن گرگان – اینچه برون اولین خط راه آهنی است که شمال را به جنوب وصل می کند.

وی با اشاره به اینکه توفیق سفر به یکی از بهتریین استانهای کشور را داشتم افزود: در سفر اول دولت به گلستان، مردم می گفتند در این استان کارهای بزرگ، کمتر انجام شده، صنعت نیامده و پیشرفت صنعتی کم است ولی الان هم کارخانه سیمان، فولاد، نیروگاه و سدهای متعدد داریم که در خدمت مردم است و تا حدودی آب شرب کشاورزی را تامین می کند.

احمدی نژاد در بخش دیگری گفت: خدای متعال همه نعمتها را در اختیار ملت ایران قرار داده است، زمینهای وسیع کشاورزی، موقعیت جغرافیایی ممتاز ، منابع غنی، ملتی مومن، عاشق عدالت، هوشمند، اهل کار و تلاش که همه سرمایه های ماست که باید حرکت کنیم و کشور را بسازیم و هر کسی، در هر جای ایران کار می کند به نیت ساختن ایران کار می کند.

ایران پرچمدار توحید است

وی افزود: ایران امروز پرچمدار توحید، عدالت، ارزشهای الهی است و تنها ملتی که می تواند پرچم توحید و عدالت را در جهان به پیش ببرد ملت ایران است، این گفته از تعصب نیست بلکه ایران یک فرهنگ است و همه ایران ملت موحد می باشند.

وی با اشاره به تلاشهای دیگر کشورها برای ایجاد محدودیت و جلوگیری زا پیشرفت ایران اسلامی گفت: ابرقدرتها هر چه محدودیت درست می کردند باز جهش ها ادامه دارد، درست مثل دولت نهم و دهم و آنها ایران را به معنای فرهنگی ایران که دوباره در جهان احیا شود، نمی خواهند ، درحالیکه در این معنا فرهنگی ایران، همه ملتها بایدهم برابرند و زیر پرچم توحید باید بنشینند و دیگر از ظلم، اشغالگری، چپاول و نابرابری خبری نباشد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به طرحهای مهر ماندگار گفت: در دولتتهای قبلی هدف بود که در یکسال آخر، کار عمرانی خاصی انجام نمی شد ولی ما تصمیم گرفتیم این عادت را کنار گذاریم و تصمیم گرفتیم طرحهای نیمه تمام را پایان رسانیم تا باری از روی دوش دولتهای بعدی گرفته شود و میراث طرحهای نیمه تمام به دولت بعد نرسد.

اتمام ۵۰۰ پروژه مهر ماندگار و نیمه تمام

احمدی نژاد گفت: در این راستا، پروژه های نیمه تمام را فهرست کردیم که بیش از ۹۴۰ پروژه بود و دولت تصمیم گرفت با وجود همه مشکلات توان خود را برای به اتمام رساندن آنها بکار گیرد.

وی گفت: ایت پروژه ها شامل سد، آب آشامیدنی، راه آهن و  … است و تاکنون ۵۰۰ پروژه به اتمام رسیده و بخش اعظم آن تا پایان دولت به بهره بردای می رسد.

رئیس جمهور کشور یادآورشد: بدخواهان می خواستند نشاط و سازندگی را از ملت بگیرند و بر سیاه نمایی و تخریب ملت کوشیدند ولی روحیه ملت ایران نشاط و سازندگی است و حرکت ملت همچنان ادامه می یابد.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.