احمدی نژاد: هیچ مانعی برای گسترش روابط ایران و گینه وجود ندارد

۳۱فروردین۱۳،

رییس جمهور با بیان اینکه ایران و گینه در یک جبهه قرار دارند، گفت: ما در جبهه انسانیت، عدالت و آزادگی قرار داریم و باید در کنار هم و پشتیبان هم باشیم.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمود احمدی نژاد سه شنبه شب در دیدار لونسئی فال وزیر امور خارجه گینه کوناکری گفت: گرچه ۲ کشور ایران و گینه دارای فاصله جغرافیایی می باشند، اما دلها و اندیشه های ۲ ملت در کنار هم قرار دارد.

وی افزود: اندیشه و باورهای ۲ ملت یکی است و روابط میان ۲ کشور باید در حد امکان و توان تقویت شود.

رییس جمهور بر گسترش و تقویت همکاریهای اقتصادی و تجاری میان ۲ کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید موانع اداری و اجرایی بر سر راه این روابط برداشته شود تا به راحتی در مسیر گسترش همکاریهاریهای دو کشور گام بر داریم.

احمدی نژاد با تاکید بر تقویت روابط و مناسبات بین ایران و گینه کوناکری گفت: هیچ مانع و محدودیتی برای گسترش روابط میان ۲ کشور وجود ندارد.

وزیر امور خارجه گینه کوناکری نیز با تاکید بر تمایل و علاقه بسیار مقامات کشورش برای تقویت و تحکیم روابط بین ۲ کشور در زمینه های مختلف، تصریح کرد: ما همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی حمایت کرده چرا که این مواضع را همان خواسته های خود می دانیم.

فانسئی فال با بیان اینکه اشتراکات بسیاری میان ایران و کشورش وجود دارد، افزود: ملت ما همواره برای دستیابی به صلح و آزادی تلاش کرده و این ملت برای عدالت و آزادی، رنج و زحمت بسیاری کشید و به همین سبب مواضع استقلال طلبانه و آزادیخواهانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی را به خوبی درک می کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.