احمد خاتمی: دشمن تنها زبان خون را می‌فهمد

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه “ما با دشمنانی وحشی طرف هستیم”، اظهار کرد: برای دشمنان ما هیچ قرارداد و ارزشی مطرح نیست و تنها زبان خون و اقتدار را می‌فهمند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم دومین سالگرد شهادت شهدای غدیر و سردار حسن تهرانی‌مقدم که صبح امروز (سه‌شنبه) در حسینیه امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه “گذشت دارای شش بُعد است”، خاطرنشان کرد: گذشت از رفاه و راحتی، گذشت از غضب، شهوت، آبرو، مال و همچنین گذشت از جان ابعاد مختلف گذشت را شامل می‌شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه “گذشت از جان، بالاتر از گذشت از سایر ابعاد است”، به شخصیت شهید تهرانی‌مقدم اشاره کرد و گفت: لقب عارف را هیچ‌کس به شهید تهرانی‌مقدم نداده است، چراکه هرکسی که معرفت و عرفان را بداند این صفت را دارد. عارف کسی است که جز خدا چیز دیگری در دلش نیست. شهید تهرانی‌مقدم فردی بود که در زمان زنده بودنش همواره گمنام بود و هیچگاه خود را مطرح نکرد. او از دوران کودکی حال و هوای هیأت و مسجد را داشت و این حال و هوا را نیز تا آخرین لحظات عمرش همواره به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری پس از شهادت تهرانی‌مقدم اظهار کرد: من معتقدم اینکه مقام معظم رهبری ایشان را دانشمند برجسته و پارسایی بی‌ادعا می‌دانند مطمئن‌ترین سخن است، چراکه رهبری در وصف هر شخصیتی چنین صحبت‌های را مطرح نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار یافتن یافتن دو کتاب در مورد شهید تهرانی‌مقدم خاطرنشان کرد: در کتاب «ذوالفقار ولایت» که حاصل آموزه‌های بسیاری از شهید تهرانی‌مقدم است خاطره‌ای از سوی ایشان نقل شده و آمده است زمانی که مقام معظم رهبری جهت بازدید از محل کار ایشان می‌روند، روی شانه تهرانی‌مقدم دست می‌گذارند و می‌گویند “هر قولی که حاج حسن به ما داده به آن وفا کرده است. من ندیدم که حاج حسن وعده‌ای به ما بدهد و عمل نکند.” این جمله رهبری از جمله‌هایی است که زمانی که می‌خواهند لیست کربلایی‌ها را بنویسند نام ایشان را در این لیست وارد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به واحد‌های توپخانه‌ای و موشکی سپاه و بویژه نیروی هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: همه این دستاوردها از ذهن نورانی و ذهن زیارت عاشوراییِ شهید تهرانی‌مقدم برآمده است. همه این دستاوردها از ذهنی است که با زیارت عاشورا طراحی شده است. ذهنی که با زیارت عاشورا شکل گرفته است، طراح صنایع موشکی‌ای می‌شود که دشمنان را بر زمین می‌زند.

خاتمی همچنین با بیان اینکه “ما با دشمنانی وحشی طرف هستیم”، گفت: دشمنان ما دشمنانی نیستند که زبان تعامل سرشان شود. دشمنان به معنای واقعی، دشمنانی وحشی می باشند که فقط زبان زور و قدرت را متوجه می‌شوند. تردید نداشته باشید چنانچه اقتدار ایران اسلامی وجود نداشت، بارها آمریکا به کشور ما حمله کرده بود و اگر اقتدار موشکی ما نبود، به تعبیر زیبای رهبری، اسرائیل به ایران حمله می‌کرد.

وی با بیان اینکه “موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری ما کابوس همیشگی آنهاست”، به سخنان رهبری در فروردین سال جاری اشاره کرد و افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند چنانچه رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، تل آویو با خاک یکسان می‌شود، با تدبیر عزیزانی همچون شهید حسن تهرانی‌مقدم است. ملت ایران نیز مدیون این عزیزان می باشند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه “دشمان ما به اندازه سرسوزنی به هیچ‌چیز پایبند نیستند”، اظهار کرد: ما با دشمنانی طرف هستیم که سرسوزنی به هیچ‌چیز پایبند نیستند و برای آنها هیچ قرارداد و ارزشی مطرح نیست و صهیونیست‌ها صاحب اختیار آنها می باشند. وزرای خارجه کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان همه‌شان یک مقوله می باشند و تنها زبان خون و اقتدار را می‌فهمند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه “راهبرد دفاعی نظام ما راهبردی بازدارنده است”، خاطرنشان کرد: هرچه اقتدار ما در این زمینه بیشتر شود، راهبرد بازدارندگی ما نیز افزایش می‌یابد. اکنون صنعت موشکی کشور ما که مایه افتخار است از هرگونه تعرض دشمن بازدارندگی می‌کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.