احمد وکیلی: مهم‎ترین نیاز هنرهای تجسمی تمرکززدایی است

۰۸خردادماه،

انتظار هنرمندان از رئیس جمهور اینده/احمد وکیلی:

هنرمند نقاش کشورمان گفت: امکان آموزش هنرهای تجسمی و همچنین همه گالری‎های کشور در تهران قرار دارد و مهم‎ترین نیاز ما وجود این امکانات در همه کشور است.

احمد وکیلی در گفت‎گو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ آنچه رئیس جمهور اینده می‏تواند برای فرهنگ و به ویژه هنرهای تجسمی کشور انجام دهد گفت: امیدوارم رئیس جمهور آینده به هنرمندان بهای بیشتری دهد و شرایطی فراهم کند که بازار نقاشی بهبود یابد.

وی ادامه داد: البته کارهای بسیاری هست که انجام آنها در حوه هنرهای تجسمی ضروری است، به عنوان مثال انجمن‎های هنرهای تجسمی نیاز به توجه و سامان‎دهی بیشتر دارند و همچنین بینال‎ها باید با نظم بیشتری برگزار شوند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مورد نیاز در زمینه هنر تمرکز زدایی است، متاسقانه امکان آموزش هنر بیش از هر جایی در پایتخت و شاید به شکل محدودتر در یک یا دو شهر بزرگ کشور وجود داشته باشد. همچنین همه گالری‎های خوب ایران در تهران جمع شده‎اند و این سبب شده هم هنرمندان برای نمایش آثارشان دچار مشکلات بسیاری شوند و هم مخاطبان دیگر شهرها امکان تماشای آثار تجسمی را نداشته باشند؛ به همین سبب یکی از کارهای مهمی که دولت آینده باید انجام دهد تمرکز زدایی در زمینه آموزش هنر و تجمع گالری‎هاست.

وکیلی با بیان اینکه تشکل‏های غیر سیاسی و صرفا هنری نیز باید حمایت شوند گفت: یکی دیگر از کارهایی که دولتمردان باید انجام دهند استفاده از نظرات تخصصی هنرمندان در امور دولتی مربوط به هنر است زیرا اگر به این موضوع توجه نکنند و نظرات هنرمندان را نادیده بگیرند، دوباره همین مسیر آزمون و خطا را باید طی کنند.

این هنرمند نقاش با بیان اینکه مخالف حضور هنرمندان در پست‎های مدیریتی هستم افزود: استثایی است که هنرمندی بتواند مدیر باشد، اما هنرمندان بسیاری می باشند که شناخت کافی از فضاها و جریانات هنری کشور دارند و می‏‌توانند بهتر از هرکسی دربارهٔ این امور به رئیس جمهور یا مدیرانی که او تعیین خواهد کرد مشاوره دهند. امیدوارم دولت آینده از این فضای خودی و غیر خودی فاصله بگیرد تا آنچه حقیقتا به صلاح هنر ایران زمین است اتفاق افتد.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.