احیای جاده ابریشم در راستای توسعه دوستی هاست

‘ حمید صافدل ‘ عصر روز شنبه در نشست تخصصی سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز اظهارکرد: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری به دوستی نیاز دارد و همکاری های تجاری و اقتصادی هم در سایه این دوستی ها گسترش می یابد.

وی با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر سرمایه گذاری های خوبی به خصوص در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران صورت گرفته است، افزود: ظرفیت های مناسبی هم در بنادر جنوبی کشور وجود دارد.

صافدل با بیان اینکه دانش تولید بسیاری از کالاها را در اختیار داریم، گفت: به مرور افزایش صدور محصولات با فناوری بالا و همچنین خدمات فنی و مهندسی از صدور نفت خام بی نیاز خواهیم شد.

وی کاهش تعرفه های تجاری بین کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم، حذف موانع غیر تعرفه ای و توسعه همکاری های بخش خصوصی را از ضرورت های افزایش حجم تجارت بین این کشورها دانست.

رییس سازمان توسعه و تجارت ایران حجم مبادلات تجاری ایران با چین را در سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار و با ترکیه ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد و از امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی با ترکیه در آینده ای نزدیک خبرداد.

در پایان این نشست تخصصی از تمبر سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم رونمایی شد.

این اجلاس دو روزه با حضور تجار، رایزنان اقتصادی، سفرا و وزرای ۱۸ کشور واقع در مسیر جاده ابریشم در تبریز و جلفا برگزار می شود.

۷۲۳۲/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۶۴۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.