احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران با صرف کمترین هزینه انجام می‌شود

۲۹فروردین۱۳،

1587357_orig.jpg

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در شرایط فعلی کشور و با وجود مسآله تورم، همه سعی ما این است که احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران با صرف کمترین هزینه انجام شود

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مسعود اعتمادیان روز قبل در جریان بازدید از بیمارستان ارتوپدی شفا یحیاییان، طی سخنانی در جمع اعضای هیأت علمی و کارکنان این بیمارستان، ضمن بیان این مطلب به ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: من نام آن را یک اتفاق می گذارم، چرا که هر نام دیگری برای آن بگذاریم صحیح نیست زیرا ادغام فقط روی کاغذ بود، انحلال هم نبود زیرا ما هنوز هستیم و وجود داریم، فقط مدت کوتاهی رفتیم و اکنون تولد دوباره‌ای پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به فضای مثبتی که پس از احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران در میان اعضای هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه و مراکز بهداشتی- درمانی وابسته به آن به وجود آمده افزود: البته این اتفاق اتفاقات خوبی هم ایجاد کرده است و همین همدلی و یکدلی که اکنون بین همه ما وجود دارد ثمره آن اتفاق است و اگر آن اتفاق روی نمی داد ما به این یکدلی نمی رسیدیم. ضمن اینکه در نتیجه این اتفاق ما دوستان خوبی هم در دانشگاه علوم پزشکی تهران پیدا کردیم.

دکتر اعتمادیان در بخش دیگری از سخنان خود به ارزش و شأن علمی دانشگاهیان اشاره و تصریح کرد: با این تجربه‌ای که پیش آمد همه در کشور متوجه شدند که هویت علمی حرمت دارد و باید حرمت آن حفظ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه به بعضی اظهارات دربارهٔ احیای “یک شبه” این دانشگاه اشاره کرد و آن را نوعی کم لطفی نسبت به این اقدام دانست.

اعتمادیان در تشریح چگونگی و روند احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران به انتشار یافتن مقالاتی در رسانه ها و درخواستهای جدی از سوی اعضای هیأت علمی دانشگاه و نظر موافق بیش از۵۰۰ تن از آنان اشاره کرد و این اقدامات را را زمینه ساز حرکتی برای احیای دانشگاه دانست و افزود: این اقدامات از ماههای پایانی سال قبل آغاز شد و سرانجام با موافقت دکتر منصوری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به انجام رسید.

وی در پایان سخنان خود به بیانیه رؤسای سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: براساس این بیانیه رویکرد ما در آینده این است که با یکدیگر همکاریهای علمی داشته باشیم، بنابراین از همه می‌خواهم دیگر راجع به قبل صحبت نکنند تا کدورتی حاصل نشود.

گفتنی است، پیش از سخنان دکتر اعتمادیان چند تن از اعضای هیات علمی دانشگاه ایران طی سخنان کوتاهی، ضمن تبریک احیای این دانشگاه بر عزم و همت و جدیت همه کارکنان و مدیران گروه های تخصصی این دانشگاه برای پیشرفت هرچه بیشتر مراکز آموزشی و بهداشتی آن تاکید کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.