اخاذی پسران دختر نما در اینترنت/تبلیغات ماهواره‌ای راهی برای کلاهبرداری بود

رییس پلیس فتا استان البرز خبر داد

در پی رصد سایت‌ها توسط کارشناسان پلیس فتا با فردی در یکی ازصفحات اجتماعی مواجه که اقدام به کلاهبرداری از طریق ترویج فساد و دوستیابی می‌کرد که بلافاصله متهم رادستگیرکردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سرهنگ کاکوان رییس پلیس فتا استان البرز اعلام کرد: جهت کاهش جرایم و تخلفات در فضای مجازی و در پی رصد سایت‌ها توسط کارشناسان این پلیس با فردی در یکی از صفحات اجتماعی مواجه که اقدام به کلاهبرداری از طریق ترویج فساد و دوستیابی می‌کرد.
 
رییس پلیس فتا استان البرز ادامه داد: طی بررسی‌های فنی و اطلاعاتی ماموران، دو متهم شناسایی و طی عملیاتی هر دو نفر دستگیر شدند. متهمان پس از رویت مدارک کافی به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند خود را به عنوان دختر جوانی در اینترنت معرفی کرده و پس از ارتباط غیر اخلاقی اینترنتی با افراد از آن‌ها شارژ تلفن دریافت می‌کردم که تاکنون بیش از ۳۰ نفر را اغفال و فریب داده‌ایم.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص بیان داشت: در فضای مجازی هویت واقعی افراد پنهان می‌ماند و ممکن است کلاهبرداران هنگام چت کردن با ابراز عشق و علاقه به طرف مقابل درصدد سوء استفاده و اخاذی برآیند. لذا به افرادی که در این فضا آشنا می‌شوید اعتماد نکنید تا دچار مشکل نشوید.

تبلیغات ماهواره‌ای راهی برای کلاهبرداری بود
سرهنگ کاکوان رییس پلیس فتا استان البرز اعلام کرد: در پی انجام گشت در فضای مجازی در جهت کاهش تخلفات و جرائم، شرکتی که اقدام به تبلیغات وسیع و سودجویانه در برخی شبکه‌های ماهواره‌ای کرده بود شناسایی شد.
 
سرهنگ کاکوان در بررسی‌های بعدی مشخص شد این شرکت درباره نظر سنجی و طرح کردن سوال فعالیت داشته و پس اخذ نظرات مردمی و شماره‌های متقاضیان با دادن sms به آنها اعلام می‌کنند که شما در نظر سنجی برنده شده‌اید و جوایز ارزنده‌ای در قبال واریز مبلغی برنده شده‌اید. لذا در تحقیقات فنی انجام گرفته توسط کارشناسان نهایتاً متهم شناسایی و دستگیر شد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در این رابطه به هموطنان هشدار داد: یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری تبلیغات در اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای است. با این عنوان که شما برنده جوایزی شده‌اید و در ازاء پرداخت مبالغی بابت هزینه ارسال یا مالیات و ….. جوایزی به شما اهدا می‌شود. ولی پس از پرداخت وجه توسط شما یا هیچ کالایی دریافت نخواهید کرد و یا اینکه کالایی بی کیفیت نصیب شما خواهد شد. در برخی مواقع نیز هدف کلاهبرداران دستیابی به اطلاعات بانکی شما از طریق صفحات اینترنتی فیشینگ است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.