اخبار تئاتر:باشگاه حامیان تئاتر در خراسان‌شمالی راه‌اندازی می‌شود۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌شمالی گفت: باشگاه حامیان تئاتر چهارم آبان‌ماه همزمان با مراسم پایانی هفتمین جشنواره تئاتر استان با حضور مسوولان انجمن هنرهای نمایشی کشور و مسوولین استانی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، عابدی اظهار نمود: راه‌اندازی باشگاه حامیان تئاتر در استان فرصتی مناسب برای حضور علاقه‌مندان در جریان هنرهای نمایشی و حمایت از آن است.

وی با اشاره iبه اینکه در سال جاری توجه ویژه iبه افزایش کیفیت تئاتر استان در استان از اولویت‌هاست، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی iبه صورت کوتاه مدت در شهرستان‌های استان با iبهره‌گیری از اساتید مجرب تئاتر کشور در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

عابدی افزود:‌ امسال برای اولین بار شاهد جدول اجراهای تئاتر عمومی در تالار گلشن شهرستان بجنورد تا پایان سال در استان هستیم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌شمالی گفت: برپایی دوره‌های آموزشی برای هنرمندان تئاتر استان در نیمه اول امسال سبب رشد کیفی تئاتر استان شده که حضور۱۴۰ نفر از هنرمندان تئاتر استان و ۱۳ گروه نمایشی در هفتمین جشنواره تئاتر استانی نشانگر آن است.

عابدی با ذکر این که جشنواره تئاتر استان آینه همه نمای کیفیت و کمیت تئاتر استان است، اظهار نمود: با ملاحظه آثار می‌توانیم وضعیت تئاتر و تولیدات آن را که در طول سال اجرای عموم خواهند شد، ارزیابی نمود.

وی با بیان اینکه “افشین خورشید باختری”، “سعید نجفیان” و “فرشید منظوفی نیا” داوری آثار نمایشی هفتمین جشنواره تئاتر استان را iبه عهده دارند افزود: جلسات نقد و بررسی آثار نیز با حضور “رسول نظرزاده”، کارشناس ارشد سینما و تئاتر و یکی از منتقدان برجسته برگزار می‌شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌شمالی عنوان نمود: جامعه هنرهای نمایشی خراسان‌شمالی حاوی ۷۵۰ عضو است.

گفتنی است هفتمین جشنواره تئاتر استان یکم تا چهارم آبان‌ماه جاری با اجرای ۱۳ گروه نمایشی در دو نوبت صبح و بعدازظهر در تالار فرهنگی هنری گلشن بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در حال برگزاری است

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.