اخبار خودرو:بنزین ۴۰۰ تومانی حذف نمی شود، ۴ آبان ۹۱

این خبر امروز پنجشنبه ۴ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

بنزین ۴۰۰ تومانی حذف نمی شود

برای ورود بنزین با نرخ تازه در نرم افزار کارت سوخت امکان سنجی شده است، پس با وجود تأکید مسئولان در نبود برنامه ای برای تک نرخی شدن قیمت بنزین، در مقطع کنونی شاهد حذف بنزین ۴۰۰ تومانی از کارت های سوخت نخواهیم بود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از موج، در هفته های اخیر بعضی خبرهای انتشار یافته iبه احتمال حذف بنزین ۴۰۰ تومانی از کارت های سوخت خودروها اشاره داشت و عمده ترین سبب برای آن، احتمال ورود بنزین ۱۰۰۰ تومانی iبه سبد مصرف سوخت ذکر شده بود. از این رو نگاهی iبه آنچه در سالهای اخیر رخ داده می تواند برهانی برای ادامه یافتن عرضه بنزین سهمیه ای ۴۰۰ تومانی باشد.
در آستانه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نرم افزار تازهی در پشتیبانی از کارت های هوشمند سوخت نصب و راه اندازی شد که امکان پوشش سه نرخ متفاوت بنزین را فراهم می نمود.
پس از اجرایی شدن فاز اول هدفمندی یارانه ها، بنزین با سه نرخ ۱۰۰، ۴۰۰ و ۷۰۰ تومان در سبد مصرف سوخت کشور قرار گرفت و تا پایان دومین ماه سال ۹۱ این چیدمان در نرخ بنزین در سبد سوخت ادامه یافت. ابتدای خرداد سال جاری با تبدیل باقی مانده سهمیه ۱۰۰ تومانی کارت های سوخت iبه دوبرابر حجم با نرخ ۴۰۰ تومان، سهمیه ۱۰۰ تومانی برای همیشه از کارت های سوخت حذف شد.
حذف سهمیه ۱۰۰ تومانی یک پله در نرم افزار تعبیه شده در پاییز سال ۸۹ را خالی نمود تا اگر با اجرای فاز دوم هدفمندی و حرکت iبه سمت واقعی شدن قیمت بنزین، نرخ تازهی iبه کارت های سوخت اضافه شد، بسترهای لازم نرم افزاری آن آماده باشد.
ابتدا قرار بود تیرماه سال جاری شاهد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها باشیم iبه همین منظور یک ماه سریعتر از آن تکلیف سهمیه ۱۰۰ تومانی مشخص شد و جایگاهی در نرم افزار پشتیبان برای نرخ تازه در نظرگرفته شد.
اگرچه iبه دلایل مختلف تاکنون اجرای فاز دوم هدفمندی محقق نشده است اما کماکان این جایگاه خالی در نرم افزار وجود دارد تا هر وقت کارگروه هدفمندی یارانه ها تصمیم iبه گنجاندن نرخ تازه در کارت های سوخت گرفت، بسترهای لازم محیا باشد.
ازاینرو حتی با آغاز فاز دوم هدفمندی و افزوده شدن نرخ تازه بنزین iبه کارت های سوخت، بنزین سهمیه ای ۴۰۰ تومانی از کارت های سوخت حذف نمی شود و دوباره شاهد سه نرخی شدن بنزین خواهیم بود.
محتمل ترین حالت این است که پس از ورود بنزین با نرخ تازه iبه سبد مصرف سوخت که iبه نظر می رسد در سال جاری محقق نشود، اقدامی که در تبدیل سهمیه ۱۰۰ تومانی رخ داد برای سهمیه ۴۰۰ تومانی نیز اجرایی خواهد شد.

جمعه ۵ آبان   ۵:۳۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.