اخبار خودرو:خودروهای آینده جنرال موتورز سبکتر اما محکمتر، ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

خودروهای آینده جنرال موتورز سبکتر اما محکمتر

عصر خودرو : شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا با استفاده از منیزیم در فرایند تولید بدنه خودرو، ورق هایی نازکتر و سبکتر اما قوی تر تولید می نماید.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از سایپانیوز استفاده گسترده تر از منیزیم در صنعت خودرو علاوه بر کاهش مصرف بنزین در iبهبود عملکرد مؤثر است.
در حال حاضر برای تولید قالب های خودروی کوروت Z06 از منیزیم استفاده می گردد. برای آن که بتوان از منیزیم در فرایند تولید ورق استفاده نمود نیاز iبه فناوری کنترل دما هنگام شکل گیری فلز است که جنرال موتورز iبه این فناوری دست پیدا نموده است.
استفاده از منیزیم در صنعت خودرو تازگی ندارد بلکه استفاده از آن در تولید انبوه ورق های بدنه خودرو تازگی دارد. برای مثال شرکت بی.ام.و آلمان برای تولید بعضی از قطعات موتور از منیزیم استفاده می نماید.
همچنین پورشه مدل پانامرا در بخش قطعات یکپارچه بدنه و درها از منیزیم استفاده نموده است. حتی شورولت کوروت اس اس دهه ۱۹۶۰ که یک خودروی مسابقه است در بدنه خود منیزیم دارد.
اما ویژگی نوآوری کنونی جنرال موتورز تولید ورق های بسیار نازک و در عین حال بسیار مستحکمتر است.
این کار مستلزم گرم نمودن ورق های منیزیمی تا درجه حرارت ۴۵۰ درجه سانتی گراد است در عین حال باید مشکل ضعف منیزیم در مقابل پدیده خوردگی و زنگ زدگی در تماس با نمک را نیز حل نمود که جنرال موتورز بر این مشکل هم با استفاده از یک ماده ضد خوردگی و ضد زنگ مخصوص منیزیم فائق آمده است. منیزیم ۷۵ درصد سبکتر از فولاد و ۳۳ درصد سبکتر از آلومینیم است.

چهارشنبه ۳ آبان   ۵:۴۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.