اخبار خودرو:قاچاق بنزین گزارش تفسیری نشده است، ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

قاچاق بنزین گزارش تفسیری نشده است

عصر خودرو : فرمانده نیروی انتظامی درباره بعضی شایعات در مورد افزایش قاچاق بنزین در کشور گفت: هنوز ردی از افزایش قاچاق بنزین در کشور نیافتیم.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه ششمین همایش مرزبانان کشور در پاسخ iبه سوالی در مورد وضعیت قاچاق کالا در کشور گفت: مرزهای خاکی کشور در شرق و غرب که در گذشته بیشترین کالاهای قاچاق از آن وارد می‌شد، امروزه تقریبا بسته شده است و کالاهای قاچاق از طریق دریا و گذرگاه‌های رسمی وارد می‌شود که امیدواریم با تقویت دریابانی تا پایان سال ۹۲ مرزهای آبی نیز همچون مرزهای خشکی در شرق و غرب iبه کنترل درآید.
وی با اشاره iبه تقویت دو برابری ساختار دریابانی گفت: در حال حاضر کالاهای غیرمجازی که ممکن است در بازار وجود داشته باشد iبه صورت سوءاستفاده از گذرگاه‌های رسمی iبه شیوه‌های مختلف همچون تعویض بار، وارد می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره iبه نوسازی گمرک و تجهیزات و فناوری پلیس برای کنترل و انطباق بار با بارنامه گفت: قانون تازه مبارزه با قاچاق کالا می‌توانست در امر مبارزه راه‌گشا باشد اما یک سالی است که مسکوت مانده است.
وی با بیان اینکه گاها دیده شده کالایی در نقطه صفر مرزی قاچاق محسوب می‌شود اما در تهران این کالا iبه فروش می‌رسد و قاچاق نمی باش گفت: این ضعف قانونی است که باید حل و فصل شود.
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ iبه سوالی مبنی بر افزایش قاچاق بنزین در کشور گفت: هنوز رد و نشانی از افزایش قاچاق بنزین نداشته‌ایم اما با توجه iبه اینکه همه مرزهای خشکی iبه کنترل درآمده قاچاق سوخت از این مبادی کمتر شده اما در دریاها قاچاق گازوئیل داشته‌ایم اما بنزین گزارش تفسیری نشده است.
وی در مورد اختصاص نیافتن بودجه انسداد مرزها و توقف روند انسداد مرزها iبه ایسنا گفت: با توجه iبه عدم‌اختصاص بودجه نه تنها روند انسداد متوقف و کند نشده است بلکه نیروی انتظامی با اتخاذ تدابیری همچنان روند نوسازی و iبهسازی مرزها را در دستور کار قرار دارد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی برای ادامه بحث انسداد مرز خود را بدهکار دیگر سازمان‌ها نموده است، گفت: بنا داریم واحدهای مهندسی رزمی را دستور کار خود قرار دهیم iبه گونه‌ای که پس از احداث عملیات عمرانی برای ترمیم و مراقبت در محل‌ها باقی بمانند.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه معمول است که در نیمه اول سال اعتبارات تخصیص داده نمی‌شود اما در ابتدای سال بعد و نیمه دوم اعتبارات اختصاص داده می‌شود، گفت: بحث انسداد مرز یکی از اولویت‌هاست که بودجه iبه آن تخصیص می‌شود.

چهارشنبه ۳ آبان   ۵:۲۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.