اخبار خودرو:نوسانات ارزی نوسازی کامیون ها را هم مشکل ساز نمود، ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

نوسانات ارزی نوسازی کامیون ها را هم مشکل ساز نمود

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل از تاثیرات منفی نوسانات نرخ ارز و کاهش تولید خودرو بر روند اجرای طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از ایسنا ناصر اسفنجی اظهار نمود: نوسانات ارزی و عدم تامین ارز iبه نرخ مناسب مشکلاتی را در روند تولید خودروهای تجاری ایجاد نموده است.
وی با بیان اینکه این مشکلات روند اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری را کند نموده است، خاطرنشان نمود: طبق روال مالکان کامیون‌های فرسوده می‌توانند در صورت اسقاط نمودن خودروی خود از تسهیلات برای خرید کامیون نو استفاده نمایند اما هم‌اکنون تجاری‌سازان باوجود پتانسیل‌های لازم با محدودیت‌هایی برای تامین خودرو مواجه می باشند.
مدیرعامل شرکت ارس خودرو دیزل ادامه داد: اگرچه ظرفیت تولید کامیون در کشور بالا است اما در چند ماه اخیر iبه سبب عدم تامین ارز iبه نرخ مناسب تجاری‌سازان موفق iبه تولید با ظرفیت مناسب نشده‌اند.
وی افزود: ما تاکنون موفق iبه تهیه ارز از اتاق مبادلات نشده‌ایم ضمن‌ آنکه با ارز اتاق مبادلات نیز تولید کامیون توجیه چندانی نخواهد داشت زیرا بازار کشش عرضه این محصولات با قیمت همه شده تولید با این نرخ ارز را ندارد.
اسفنجی تصریح نمود: توقف طرح نوسازی ناوگان تجاری از دو جنبه مشکل‌ساز خواهد بود iبه‌گونه‌ای که از یک طرف تردد کامیون‌های فرسوده با مصرف سوخت و آلایندگی بالا و ایمنی پایین در جاده‌های کشور همچنان ادامه یافته و از سوی دیگر نیز ظرفیت تولید تجاری‌سازان داخلی بلااستفاده خواهد ماند.

سه شنبه ۲ آبان   ۱:۴۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.