اخبار خودرو:واردات قطعه از صادرات آن سودآورتر است، ۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

واردات قطعه از صادرات آن سودآورتر است

عصر خودرو : عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اعلام نمود: در شرایط موجود واردات قطعات از صادرات آن آسان تر و سودآور تر است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از موج علی اکبر جوانروح اثر تحریمات بر صنعت قطعه و خودروسازی را ناچیز دانست و گفت: هم اکنون معضل عمده صنعت قطعه و خودروسازی کشور، افزایش نرخ ارز است چرا که این اتفاق واحدهای صنعتی را با بحران کمبود نقدینگی روبرو نموده است.
وی بیان نمود: متاسفانه بعضی از فعالان عرصه صنعت کشور برای کسب سود بیشتر، ‌نظر مساعدی با افزایش قیمت ارز دارند اما از این غافل بودند که افزایش نرخ ارز در نهایت فرآیند تولید را در واحدها و مجموعه های صنعتی با بحران روبرو خواهد نمود.
عضو انجمن قطعه ساران با اشاره iبه فزونی مطالبات معوقه قطعه سازان از شرکت های خودروسازی،‌ بیان نمود: افزایش نرخ ارز در کنار عدم وصول مطالبات معوقه قطعه سازان سبب شد ظرفیت های تولیدی در این واحدهای صنعتی با کاهش قابل توجهی روبرو شود.
جوانروح یادآور شد: افزایش نرخ ارز تضعیف توان تولید شرکت های قطعه سازی را iبه دنبال داشته iبه طوری که همین امر سبب شده است تا این واحدهای صنعتی نتوانند نیاز شرکت های خودروسازی داخلی را تامین نمایند.
به گفته وی، در این میان شرکت های خودروسازی نیز با اتخاذ سیاست های ویژه ای شرایط آسیب پذیری بیشتر قطعه سازان را فراهم آوردند.
این عضو انجمن قطعه سازان در تکمیل گفته خود، تصریح نمود: هم اکنون ۸۵ درصد از قطعات مورد نیاز شرکت های خودروسازی از ۱۰ تا ۱۵ قطعه ساز تامین می گردد، در حالیکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ قطعه ساز تامین نماینده تنها ۱۵ درصد از قطعات و ملزومات مورد استفاده این شرکت های صنعتی می باشند.
این کارشناس خودرو در پایان iبه دیگر بحران موجود در صنعت قطعه و خودروسازی اشاره و خاطرنشان نمود: متاسفانه بعضی از قطعه سازان iبه جای تولید و تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان،‌ اقدام iبه واردات و مونتاژ قطعات می نمایند و در اصل واردکنندگانی می باشند که نمایی از شرکت های قطعه ساز را دارند.

چهارشنبه ۳ آبان   ۴:۳۹

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.