اخبار خودرو:پرداخت ارز مرجع برای واردات خودرو بزرگترین ضربه iبه تولید داخل، ۲ آبان ۹۱

این خبر امروز سه شنبه ۲ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

پرداخت ارز مرجع برای واردات خودرو بزرگترین ضربه iبه تولید داخل

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه iبه اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم، سیاست های دولت باید iبه سمت حمایت از تولید ملی پیش رود، درصورتیکه نه تنها این بخش در دولت کمرنگ شده، بلکه شاهد واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع نیز هستیم که مجلس با جدیت واردات این نوع کالاهای غیر ضروری را پیگیری می نماید.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از خانه ملت امید کریمیان در واکنش iبه واردات خودروهای لوکس توسط بعضی اشخاص با ارز مرجع افزود: در حال حاضر مهمترین اولویت کشور در زمینه مسایل اقتصادی و کالایی، تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مردم است که دولت باید iبه آن توجه کند، بنابراین تخصیص ارز مرجع برای خودروهای لوکس ضرورتی نداشته و iبه زیان تولید ملی است.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزایش واردات کالاهای غیرضرور و خودروهای لوکس با نرخ ارز مرجع iبه کشور را ناشی از بی‌مدیریتی‌ها دانست و افزود: افزایش واردات کالاهای غیرضروری iبه کشور جفا در حق اقتصاد و صنعت کشور است.
وی تصریح نمود: دولت با پرداخت ارز مرجع برای واردات خودرو بزرگترین ضربه را iبه تولید داخل زد و این‌نوعی خیانت iبه تولید داخل است.
این نماینده مجلس نهم با اشاره iبه واردات خودروهای لوکس iبه کشور که مقدار قابل توجهی از ارزش وارداتی آنها از محل ارز مرجع بوده است، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نسبت iبه واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع پاسخگو باشد، زیرا کسی که می‌خواهد کالاهای لوکس را iبه کشور وارد کند باید تعرفه های آن را نیز بپردازد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس، تأکید نمود: با توجه iبه ظرفیت های خوبی که در زمینه تولید خودروهای با کیفیت در کشور وجود دارد باز هم شاهد واردات خودرو از دیگر کشورها هستیم که ادامه این روند سبب اشباع بازارخودرو از خودروهای وارداتی می گردد که در آینده نیز لطمات جبران ناپذیری iبه اشتغال کشور وارد خواهد نمود.
کریمیان در ادامه گفت: در حال حاضر خودروسازان داخلی با مشکلات متعددی در زمینه تولید محصول روبرو می باشند که واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع نشاندهنده بی تدبیری دولت و مسئولان اجرایی کشور است.
وی افزود: در مقابل پایین نیامدن تعرفه واردات خودرو انتظار از خودروسازان داخلی این است که محصولی با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر تولید نمایند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: با توجه iبه مشکلات موجود در زمینه تولید خودروهای با کیفیت در داخل کشور، نوسانات بازار ارز نیزمزید برعلت شده که مردم iبه عنوان مصرف‌کننده این محصولات، متضرر اصلی این بازار شده‌اند.

سه شنبه ۲ آبان   ۲:۵۰

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.