اخبار ضد و نقیض از نتیجه مذاکرات ایران و آژانس

۲۹م دیماه ،

مذاکرات دو روزه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران پایان یافت و دیپلمات های آژانس فردا تهران را ترک خواهند کرد. با این حال، بر خلاف دوره های پیشین مذاکرات، هیچ موضع گیری فوری از سوی طرفین دربارهٔ نتایج گفت و گوها مطرح نشده و خبرها در این رابطه مبهم و ضد و نقیض است.

ممتازنیوز: دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دو روز حضور در تهران و مذاکره با مقامات ایرانی، صبح فردا تهران به مقصد وین ترک خواهند کرد. این در حالی است که هنوز هیچ موضع گیری رسمی دربارهٔ نتایج این مذاکرات منتشر نشده است.

در این رابطه، خبرگزاری فرانسه، اندکی پس از پایان یافتن گفت و گوهای روز پنج شنبه، در خبری کوتاه به نقل از یکی از دیپلمات های غربی مدعی شد مذاکرات هیچ گونه پیشرفت خاصی نداشته و توافق مورد انتظار طرفین در این گفت و گوها حاصل نشده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز در اولین خبر دربارهٔ این مذاکرات می نویسد هیج نشانه فوری مبنی بر اینکه مذاکرات میان طرفین به گامی مثبت در زمینه کسب اجازه دسترسی به مراکز موردنظر آژانس در ایران منجر شده باشد، وجود ندارد. 

این خبرگزاری همچنین می نویسد دیپلمات های حاضر در وین گفته اند هیچ گونه جزئیاتی دربارهٔ اینکه مذاکرات در پایتخت ایران چگونه به پایان رسیده، در اختیار ندارند؛ اما اظهار داشته اند دربارهٔ اینکه این مذاکرات به حصول توافقی منجر شده باشد، خوشبین نیستند. 

اما از سوی دیگر، بعضی خبرگزاری های داخلی از توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در تاریخ ۲۴ بهمن (۱۲ فوریه) خبر داده اند. خبرگزاری های خارجی نیز این خبر را به نقل از همین منابع بازتاب داده اند، اما اشاره کرده اند که نمی توانند دربارهٔ قطعی بودن این خبر نظری بدهند.

در مذاکرات ایران و آژانس که روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در تهران برگزار شد، هرمان ناکارتس، معاون مدیر کل آژانس، ریاست هیئت این نهاد و علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس، ریاست هیئت ایرانی را بر عهده داشتند. 

تابناک


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.