اخبار فناوری: اطلاعات کاربران برنامه‌های آندروید در اختیار هکرها ممتازنیوز،۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده استخبرگزاری‌ها- میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با استفاده از برنامه‌های ناایمن و آسیب‌پذیر آندروید، اطلاعات شخصی خود را iبه سادگی در دسترس هکرها و سارقان دنیای مجازی می‌گذارند.

بررسی های دو دانشگاه آلمانی Leibniz و Philipps در شهرهای هانوفر و ماربورگ نشان می دهد از مجموع ۱۳۵۰۰ برنامه طراحی شده برای آندروید که از طریق فروشگاه گوگل در دسترس می باشند، ۱۰۷۴ برنامه یعنی هشت درصد آنها مشکل کدنویسی دارند و همین امر زمینه را برای سرقت اطلاعاتی همچون داده های لازم برای ورود iبه حساب های بانکی کاربران از طریق اینترنت فراهم می آورد.

گروه محققان این دو دانشگاه ۱۰۰ برنامه را iبه طور نمونه انتخاب نموده و تلاش نمودند آنها را هک نمایند که در ۴۱ مورد موفق شدند. تاکنون بارها در مورد ناامنی برنامه های آندروید iبه گوگل اخطار داده شده، اما این شرکت توجه چندانی iبه این مساله ندارد. تعداد کاربران آندروید در جهان ۳۹٫۵ میلیون نفر تخمین زده شده است.

از جمله اطلاعاتی که با سوءاستفاده از برنامه های آندروید قابل هک نمودن است می توان iبه اطلاعات حساب های بانکی، کارت های اعتباری، حساب های فیس بوک، توییتر، ایمیل های مختلف ، پیامک ها، شماره های تماس دوستان و … اشاره نمود.

این مشکل همهی نسخه های سیستم عامل آندروید را در بر می گیرد و در صورت استفاده کاربران این سیستم عامل از شبکه های بی سیم برای اتصال iبه اینترنت تشدید می گردد.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.