اخبار مد:نشریات تخصصی توسط طراحان اداره نمی‌شود۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

نمایشگاه‌ها نقش موثری در حضور طراحان دارند

مدرس طراحی لباس گفت: مساله اینجاست که باید نشریات مد و لباس توسط طراحان و متخصصان این بخش اداره شود نه کسانی که iبه حوزه لباس علاقمند می باشند که برخلاف طراحان سرمایه کافی برای آغاز کار در اختیار دارند.

بهیه خوشنویس، دکترای رشته طراحی صحنه و لباس تئاتر درباره الزام حضور نشریات تخصصی در حوزه پوشاک iبه خبرنگار مد و لباس هنرآنلاین گفت: iبه طور حتم صنعت مد و پوشاک کشور iبه نشریات تخصصی این قسمت نیازمند است اما مشکل اینجاست که امروزه بعضی از نشریات این بخش تنها iبه لباس iبه عنوان یک عکس و مدل می پردازند و جنبه های کاربردی پوشاک را در کنار اثرات اجتماعی آن را از نظر جامعه، موازین و قوانین کشور نادیده گرفته اند.

وی در ادامه افزود: مساله اینجاست که باید نشریات مد و لباس توسط طراحان و متخصصان این بخش اداره شود نه کسانی که iبه حوزه لباس علاقمند می باشند که برخلاف طراحان سرمایه کافی برای آغاز کار در اختیار دارند.

مدرس دانشگاه تاکید نمود: شکست و بی محتوا شدن اغلب نشریات حوزه مد ولباس نیز iبه سبب عدم iبهره برداری از طر احان و متخصصان این حوزه است.

خوشنویس از تصمیمات بنیاد ملی مد ولباس برای اجرای طرح ژورنال مد و لباس و حمایت از نشریات خبر داد و افزود: طی جلسه ای که هفته پیش در بنیاد ملی مد و لباس با مسئولان این بخش داشتیم تصمیماتی برای بخش نشریات و ارائه ژورنال اسلامی اتخاذ شد که امیدوارم در این بخش موفق باشند.

وی توضیح داد: بنیاد ملی مدو لباس برای ارائه یک کار تخصصی در حوزه ژورنال از متخصصین و طراحان مشاوره خواست که این بسیار اقدام مناسبی است.

کارشناس و طراح صحنه و لباس تئاتر درباره لزوم استفاده از طراحان برای تولید ژورنال و نشریه گفت: کارهای ارائه شده در این نوع نشریات باید مورد قبول مخاطب و مشتری باشد و مساله اصلی اینجاست که بخش اصلی جامعه امروز ما را iبه عنوان مخاطب استفاده از پوشاک مد روز جوانان تشکیل می دهند لذا باید طراحی نشریه یا ژونال را با سلیقه این گروه تطبیق دهیم.

خوشنویس اظهار نمود: ارائه یک مد بدون توجه iبه سلیقه جامعه، iبه طور حتم ناموفق خواهد بود و تنها طراحان و متخصصان این بخش می باشند که می توانند سلیقه اقشار جامعه را با قوانین و موازین جامعه ادغام نمایند.

وی تاکید نمود: در واقع طراح شخصی است که می تواند ابداع کند و طرح هایی را ایجاد کند که بتواند هم قشر مخاطب را راضی نگاه دارد و هم سیاستگذاران بخش پوشاک را iبه موفقیت در این عرصه راهنمایی کند.

این طراح صحنه و لباس تئاتر بیان نمود: متاسفانه مشکل نشریات امروزی ایران این است که تنها یک طرف ماجرا را در نظر می گیرند و iبه همین خاطر همواره قسمت نا راضی نیز وجود دارد.

خوشنویس اعلام نمود: مساله اصلی در این بخش مردم می باشند که باید آن ها را راضی نگاه داریم تا جایی که مردم iبه انتخاب پوشاک خود اقدام نمایند iبه نحوی که سلیقه عمومی جامعه و قوانین همسو شوند و این کار قطعا توسط نشریات تخصصی امکانپذیر است.

وی ادامه داد: در شرایط حاضر نمایشگاه هایی نظیر مانتو و پوشش سر آبان ماه می توانند بسیار موثر باشند اما معتقدم که باید ساماندهی لباس را از نگاه یونیفرم و مانتو خارج کنیم و بخش پوشاک اسلامی- ایرانی را مطرح کنیم.

این طراح لباس تئاتر تاکید نمود: نگاه نمودن صرف iبه بخش مانتو iبه عنوان یونیفرم اجتماعی رنگی از جبر را iبه خود می گیرد که قطعا قشری را از این مقوله دور میکند اما گسترده نمودن حوزه پوشاک اسلامی- ایرانی می تواند سبب ارائه سلیقه های مختلف در چارچوب قوانین و شرع باشد.

انتهای پیام/۶۱
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.