اختتامیه جایزه ادبی نوروز به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاری دومین دوره جایزه ادبی نوروز از سوی خانه ادبیات افغانستان به تعویق افتاد و اختتامیه این جایزه که پیش از این اعلام شده بود در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود به زمان دیگری موکول شد.

برپایی آئین پایانی این جایزه در حالی به زمانی نامشخص موکول شده است که خانه ادبیات فغانستان در این زمنیه توضیحی نداده و علت این موضوع، تنها بروز برخی مشکلات اجرایی عنوان شده است.

این جایزه که به صورت دوسالانه برگزار می‌شود، در دومین دوره از برگزاری خود به بررسی آثار داستانی (بلند و کوتاه) و شعر (کلاسیک و آزاد) نویسندگان افغانی در افغانستان و ایران و نیز سایر کشورهای جهان که در خلال سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ برگزار شده است، می‌پردازد.

این جایزه از سوی خانه ادبیات افغانستان در کابل ساماندهی و برگزار می‌شود و پیش از این عنوان شده بود که جمعی از نویسندگان ایرانی نیز به عنوان میهمان در مراسم اختتامیه آن شرکت خواهند داشت.

در نخستین دوره‌ جایزه‌ ادبی نوروز که در زمستان ۱۳۸۸ برگزار شد، تقی واحدی با رمان «گلیم‌باف» و عتیق رحیمی با رمان «هزارخانه‌ خواب و اختناق» به‌طور مشترک، برنده‌ بهترین رمان دهه‌ افغانستان شدند. محمد‌آصف سلطان‌زاده نیز با مجموعه‌‌ «عسکر‌گریز»، برنده‌‌ بهترین مجموعه داستان دهه‌ افغانستان شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.