اختراع پیشانی‌بندی برای کنترل دستگاه‌های الکترونیکی با فرمان‌های مغزی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

شرکت اینترآگزون پیشانی بندی اختراع کرده است که کاربران می توانند با بستن آن به سر خود دستگاه‌های الکترونیکی مختلف را با امواج مغزشان کنترل کنند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، فناوری جدید شرکت اینترآگزون به کمک گروهی از محققان بین رشته ای اختراع شده، کاربران را قادر می سازد برخی دستگاه های الکترونیکی، برنامه های کاربردی و بازی ها را با فرمان های مغزی خود کنترل کنند. این شرکت در حال حاضر تلاش می کند در جست و جوی سرمایه گذارانی است که بتوانند زمینه تولید انبوه این فناوری و عرضه آن به بازارهای مصرفی را فراهم کنند.

این پیشانی بند دارای حسگرهایی است که قادر است کوچکترین تغییرات در فعالیت های مغزی را تشخیص دهد و بدین طریق فرمان های مغزی کاربر را از طریق فناوری بلوتوث به وسیله مورد نظر منتقل کند. کاربران برای استفاده از این پیشانی بند فقط کافی است آن را به دور سرشان ببندند و با تمرکز بر برخی دستورات و فرمان های ساده از آن استفاده کنند.

پیشانی بند شرکت اینتراگزون در حال حاضر برای اعمال فرمان های ساده کاربرد دارد. کاربران می توانند کارهایی مثل خاموش و روشن کردن گوشی هوشمند، تلویزیون و یا وسایلی از این دست را به کمک آن انجام دهند.

این فناوری در حال حاضر به تعداد محدود به قیمت ۱۳۵ دلار عرضه شده است.

شرکت اینترآگزون که در سال ۲۰۰۷ توسط گروهی از مهندسان و متخصصان فناوری های سایبر در تورنتوی کانادا تاسیس شد، تلاش می کند فناوری هایی از این دست را که در آنها از امواج مغز برای کنترل وسایل و دستگاه های مختلف استفاده می شود، وارد بازار کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.