/اختصاصی ایسنا/ لیست تازه گروه‌های ۲۰ گانه دریافت‌کننده‌ ارز مبادله‌ای

۱۴م آذر ،

2010-09-15T140144Z_16342016_GM1E69F1P3E01_RTRMADP_3_MARKETS-FOREX_0.JPG

طی بخشنامه‌ای در تاریخ سیزدهم آذرماه مصارف و یا گروه‌های خدماتی که بانک‌ها مجازند ارز به نرخ مبادله‌ای از بانک مرکزی برای پوشش تقاضاهای آنها خریداری کنند از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی بانک مرکزی ارز مسافرتی حداکثر ۳۰۰ دلار یکبار در سال برای کلیه‌ی مقاصد به مسافران هوایی، زمینی، ریلی و دریایی، دانشجویان غیربورسیه (مقطع فوق‌لیسانس و بالاتر)، مامورین دولتی از جمله این خدمات می باشند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با اعلام این خبر به خبرنگار بانک ایسنا گفت: فرصت‌های مطالعاتی و هزینه‌های درمانی اعضای هیات علمی، انتقال ارز بابت حق عضویت و حق ثبت‌نام در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و محافل علمی، هزینه‌ی چاپ مقالات علمی، هزینه‌ی شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور و فروش یا انتقال حق‌الوکاله در رابطه با دعاوی حقوقی از دیگر گروههای خدماتی می باشند.

صمد کریمی در ادامه اظهار کرد: بابت اصل و سود سرمایه‌گذاری خارجی، کارمزد‌ها، هزینه‌ی دفاتر خارج از کشور، هزینه‌ی اجاره و اشتراک شبکه‌های اطلاعاتی (اینترنت و غیره)، هزینه‌ی برگزاری همایش‌های بین‌المللی و هزینه‌ی انجام آزمایش‌های علمی و فنی از دیگر خدمات و گروههایی است که در این بخش نامه عنوان شده و به آن ها ارز به نرخ مبادله‌ای اختصاص داده می‌شود.

همچنین انتشار یافتن آگهی در خارج از کشور و دریافت گواهی‌های بین‌المللی، هزینه‌ی خرید امتیاز پخش فیلم و دریافت شبکه ماهواره‌ای (اینترنت و …)، هزینه‌های سوخت، هندلینگ، حقوق خدمه خارجی و حق بیمه‌ی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از موارد دیگری است که مطابق این بخشنامه تقاضای آن‌ها به نرخ مبادله‌ای پاسخ داده می گردد.

کریمی در ادامه هزینه شرکت‌های بیمه‌ ایرانی، شرکت‌های منتخب برای اعزام زائرین به عمره مفرده و عتبات عالیات (عراق و ….)، بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی بانک توسعه تجارت ، بانک جهانی و بانک توسعه اسلامی را از دیگر مصارف و خدماتی اعلام کرد که در این بخش‌نامه آورده شده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.