اختصاصی خبرآنلاین: چالش جدید تیم ملی این بار بر سر پخش بازی ها/ تلویزیون نه امتیاز پخش را می خرد نه به AFC اجازه پخش می دهد

به گزارش خبرآنلاین؛ صدا و سیما همچنان با مسئولان بخش مارکتینگ شرکت world sport group  برای پخش بازی های انتخابی جام جهانی به توافق نرسیده است. رقم نجومی این شرکت سبب شده تا مسئولان تلویزیون تصمیم بگیرند ، امتیاز این بازی ها خریداری نشود و برای بازی ایران و ازبکستان هم تصاویر پخش شده ، تصاویر اصلی پخش شده از شرکت مبداء نبود. این اتفاق اما همه قصه اختلاف دو طرف نیست و قصه از جایی جدی تر می شود که بازی عصر سه شنبه تیم ملی با قطر در تهران بایستی فیلمبرداری و پخش بین المللی شود. شرکتی که حق پخش بازی ها را دارد ، برای پخش مسابقات می تواند با شبکه های مختلف توافق کند تا تصویربرداری بازی ها را انجام دهند و برای بازی تهران ، پس از اینکه با طرف ایرانی به توافق نرسید ، تصمیم گرفت تا این مسئولیت را به گروهی از شبکه الجزیره بسپارد . در فاصله ۴ روز تا این بازی ، دوربین های فیلمبرداری شبکه الجزیره به تهران آمدند اما توسط گمرک ایران توقیف شده اند و اجازه ترخیص ندارند چون بر اساس قوانین داخلی کشورمان ، هر شبکه بین المللی برای وارد کردن تجهیزات ضیط تصاویر ، نیاز به مجوز از صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد. مجوزی که مشخص است طرف ایرانی آن را تا زمان گرفتن امتیاز پخش بازی ها به هیچ گروهی نمی دهد.

و اینگونه دعوایی بر سر پخش بازی های ایران ایجاد شده و کار به مداخله کنفدراسیون فوتبال آسیا هم کشیده است. دعوایی که حتی سبب شده تا تهدیدی درباره احتمال عدم انجام مسابقه در تهران و ورزشگاه آزادی را به همراه داشته باشد . خبرآنلاین برای پیگیری این موضوع با حسین آقازمانی مسئول گروه ورزش شبکه سوم سیما تماس گرفت اما او حاضر به گفت و گو در این باره نشد و تنها گفت:« بهتر است از امشب بازی های یورو را تماشا کنید و از فوتبال ها لذت ببرید.»

اگرچه این دعوا می تواند در صورت تداوم ، مشکلاتی جدید را برای فوتبال ملی کشورمان به همراه داشته باشد اما مسئولان گروه بین الملل و ورزش سیما نشان داده اند در این زمینه تخصصی ویژه دارند و با فرسایشی کردن مذاکرات ، رقم قرارداد را تا پایین ترین سطح ممکن برسانند. نمونه هایی چون امتیاز پخش بازی های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و دور قبل انتخابی جام جهانی ، از نمونه های موفق ایرانی در این زمینه هستند. شاید ایران با این تاکتیک بتواند رقم قرارداد را از ارقام نجومی چندین میلیون دلاری به رقمی معقول کاهش دهد و شاید هم این دغدغه که بازی به کلی از تهران پخش نشود ، وجود داشته باشد.

۴۱۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.