اختصاص بخشی از درآمدهای شرکت های دانش بنیان به دانشگاهها

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا-ستاری گفت: آیین‌نامه‌ای در دست تدوین است که براساس آن بخشی از درآمدهای فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان به دانشگاه‌ها اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی که با حضور رییس جمهور در محل سالن همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در ابتدا یکی از وزارتخانه‌های فعال در همکاری با معاونت علمی طی این مدت را وزارت بهداشت دانست و گفت: تا زمانی که ما با یکدیگر جلو رویم موفق خواهیم بود و زمانی که شکافی در روابط ایجاد شود، می‌بازیم.

وی با اشاره به نشست‌ها و جلسات برگزار شده توسط این معاونت با وزارت بهداشت از برنامه‌ی توسعه‌ی فاز دو پارک علم و فناوری پردیس در حوزه سلامت خبر داد و گفت: در این زمینه شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت در فاز ۲ پارک علم و فناوری پردیس توسعه خواهند یافت.

ستاری با بیان این که بخشی از مسائل اقتصاد دانش بنیان مربوط به تفکرات مسوولان است که باید تغییر یابد، تصریح کرد: به عنوان نمونه هیات علمی آموزشی با هیات علمی پژوهشی خیلی تفاوت دارد و اعضای هیات علمی پژوهشی موجوداتی دست دو محسوب می‌شوند که این نگرش و رفتار باید تغییر کند.

ستاری گفت: حجم بازار سلامت در کشور بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان است که این موضوع برای شرکتهای دانش بنیان مهم می‌باشد.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن دانشمندان برجسته در حوزه پزشکی گفت: برگزیدگان جشنواره رازی همچون سالهای قبل از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شود و در این جشنواره نیز امتیازی ویژه مبنی بر کریدور تجاری سازی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است که براساس آن، طی تماسی با برگزیدگان تمام ملزومات مورد نیاز برای توسعه تحقیقات‌شان تا حد توان بنیاد در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این که حمایت‌ها باید از فرد نخبه به سمت دانشگاه‌های نخبه‌پرور حرکت کند، تصریح کرد: ما در این زمینه برنامه‌هایی را در نظر داریم که باید در این مسیر گام برداریم.

وی با اشاره به چارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیروهای ۱۵۰ نفره آن تصریح کرد: قرار نیست که معاونت بزرگ شود بلکه این معاونت در نظر دارد که حمایت‌های خود را از محققان و شرکت‌های دانش بنیان ادامه دهد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد که سهم قابل توجهی از بازار سلامت در اختیار محققان و شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.