اختصاص بودجه به درمان، هزینه نیست؛ سرمایه‌گذاری است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس بیمارستان امام رضا(ع)(۵۰۱ ارتش جمهوری اسلامی) گفت: توجه به امر خطیر درمان از وظایف عمده سازمان‌ها است و اختصاص بودجه به درمان هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری و افزایش توان رزمی آجا است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ سرهنگ پزشک غلامحسین چایچی رئیس بیمارستان امام رضا(۵۰۱ ارتش) در مراسم افتتاحیه بخش ICU بیمارستان و انجام عمل جراحی ستون فقرات به روش بسته، گفت: هزینه درمان سهم عمده‌ای در سبد خانوار دارد اما توجه به امر خطیر درمان از وظایف عمده سازمان‌ها است چرا که اختصاص بودجه به درمان هزینه نیست بلکه به نحوی سرمایه‌گذاری و افزایش توان رزمی آجا است.

رئیس بیمارستان امام رضا(۵۰۱ ارتش) گفت: ما برای آنکه بتوانیم از نتیجه اقدامات و روند پیشرفت در بیمارستان آگاه شویم همواره در کنار پزشکان، پرستاران، بیماران و حتی کادر مهندسی از جمله کارگر بوده‌ایم.

وی به تاریخچه بیمارستان اشاره داشت و افزود: این بیمارستان در سال ۷۲ افتتاح شد که در اصل مهمانسرا بوده و تبدیل به بیمارستان شده است که ما از آن سال تاکنون همواره بحث ساخت و ساز در این بیمارستان را داشته‌ایم.

سرهنگ چایچی به بازدید معاون درمان و تیم و کارشناسان همراه در تاریخ ۶٫۲۷ از این بیمارستان اشاره داشت و گفت: بعد از بازدید این تیم، نامه‌ای از وزارت بهداشت دریافت کردیم که در آن نقاط قوت بیمارستان را نظم و انضباط، حضور رابط آموزشی، وجود پرسنل پرستاری با تجربه و اظهار رضایت بیماران بستری عنوان کردند.

رئیس بیمارستان امام رضا(۵۰۱ ارتش) ادامه داد: همچنین وجود نظم در کار پرستاری، رعایت ضریب نیروی انسانی و تعامل مناسب دانشگاه و بیمارستان نیز از جمله مواردی بود که معاون درمان وزیر بهداشت آن را از نکات بارز این بیمارستان عنوان کردند.

وی به برنامه‌های پیش روی این بیمارستان اشاره داشت و افزود: از آخرین بازدیدی که در تاریخ ۳۰ دی سال ۹۰ امیر معاونت هماهنگ کننده آجا از این بیمارستان داشتند تا کنون فعالیت‌های انجام شده به صورت احداث و بازسازی ICU بیمارستان تازه با ۱۴ تخت و احداث دو دستگاه آسانسور تازه و راه‌اندازی فاز ۲ موتورخانه تازه بیمارستان بوده است.

چایچی ادامه داد: واگذاری خودرو و آمبولانس، طراحی نقشه شبکه بیمارستان، تغییر ساختار سازمان بیمارستان و تغییر ساختار مالی کلینیک ویژه بیمارستان از دیگر برنامه‌هایی بوده است که از آن تاریخ تاکنون به آن پرداخته‌ایم.

رئیس بیمارستان امام رضا(۵۰۱ ارتش) به احداث پلی‌کلینیک در این بیمارستان اشاره داشت و افزود: در خصوص احداث پلی‌کلینیک مکان‌یابی انجام شده و مطالعات فاز صفر و طرح اولیه انجام شده است.

در ابتدای این مراسم نیز دکتر بصام ‌پور فوق تخصص جراحی ستون فقرات به ارائه برنامه عمل جراحی خود پرداخت و گفت: این عمل برای اولین بار در آمریکا انجام شد اما امروزه اروپا پیشتاز این عمل جراحی است.

بصام‌پور در پاسخ به سئوالات امیر دادرس، معاونت هماهنگ کننده آجا در مورد مزایای این عمل جراحی، گفت: در این عمل بدون آنکه جراحی باز داشته باشیم با دوربین و آندوسکوپی به اندازه چند برش کوتاه عمل جراحی انجام می‌شود و فرد بعد از عمل می‌تواند به راحتی به زندگی خود برگردد.

در ادامه امیر دادرس با توجه به تسلط و تخصص و اخلاق و شخصیت دکتر بصام ‌پور ایشان را به عنوان یک انسان اخلاق مدار معرفی کرد و افزود: امیدواریم این عمل بتواند آغاز بسیار خوبی برای کشور عزیزمان باشد و این روش بعد از این در بیمارستان‌های دیگر نیز انجام شود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.