اختصاص حدود ۴۸۰ هزار میلیون ریال برای طرح انتقال آب دریای خزر در بودجه ۹۲

۲۹خردادماه،

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از تصویب ۴۸۰ هزار میلیون ریال اعتبار برای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی خبر داد و گفت: مبلغ ۲۵ هزار و ۸۷۰ میلیون ریال برای مطالعه و مبلغ ۴۵۵ هزار میلیون ریال برای مطالعه و انتقال آب به فلات مرکزی در بودجه ۹۲ مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، علیرضا خسروی در یک نشست خبری اظهار کرد: در جلسه‌ای که با نمایندگان یزد، کرمان و شمال کشور برگزار شد، نماینده استانهای کویری مانند کرمان خواستار تسریع در اجرا و انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران شدند.

وی همچنین با بیان اینکه “در راستای انتقال آب دریای خزر تاکنون جاگذاری تعدادی از لوله های انتقال و همچنین تجهیز سه کارگاه انجام شده است”، افزود: عملیات تصویب بودجه ۹۲ نهایی شد و مهمترین نکته ای که در تصویب بودجه مد نظر بود شفاف بودن آن بود.

خسروی ادامه داد: از دیگر نکاتی که در تصویب بودجه ۹۲ به آن توجه شد حذف مغایرتهای بودجه با قانون اساسی و همچنین تأکید و حمایت ویژه از بخشهای کلیدی نظیر بخش نفت، گاز، آب، برق و… بود. برای تأسیس دانشگاه الزهرا در سمنان نیز ردیف بودجه ای درنظر گرفته شده است، همچنین دانشگاه سمنان، پارک علم و فناوری، دانشگاه روانشناسی مهدیشهر، دانشکده دامپزشکی شهمیرزاد و خدمات بهداشتی درمانی سمنان ردیف بودجه گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بودجه کشور به صورت هزینه ای است و باید چشم انداز حرکت به سمت بودجه ریزی عملیاتی باشد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه دربارهٔ هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: اجرای معتدل طرح هدفمندی یارانه‌ها و کاهش فشار اقتصادی بر مردم در بودجه مدنظر قرار گرفته است.

خسروی با بیان اینکه “کارشناسان اقتصادی معتقدند فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا شود”، تصریح کرد: اجرای بخش دوم هدفمندی یارانه ها منوط به نتیجه جلسات دولت تازه با مجلس است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.