اختصاص خوراک به پالایشگاه‌ها با قیمت ۹۵درصد فوب در زمان آزادسازی کلیه قیمت‌ها محقق می‌شود

۲۳اردیبهشت،

IMG_2366.jpg

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت که فروش خوراک به پالایشگاه‌ها با قیمت ۹۵ درصد فوب مربوط به زمانی است که کلیه قیمت‌ها آزاد شود.

به گز ارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس، اظهار کرد: آنقدری که من می‌دانم حکمی که در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده که خوراک پالایشگاه‌ها با قیمت ۹۵ درصد فوب به آنها داده شود، مربوط به زمانی است که کلیه قیمت‌ها آزاد شوند و آنجا نقطه نهایی هدف است، اما ما در حال حاضر هدفمندی را به صورت پلکانی جلو می‌بریم و در مرحله اول طوری این خوراک را به پالایشگاه‌ها می‌دهیم که به طور مثال قیمت بنزین برای آنها ۷۰۰ تومان بشود، ممکن است مرحله بعد این قیمت به هزار تومان افزایش یابد.

وی افزود: اکنون هم اگر پالایشگاهی خوراک را به قیمت ۹۵ درصد فوب دریافت کند نباید سهمی به صندوق توسعه بدهد، اما آنچه مسلم است این است که پالایشگاه‌هایی که خوراک را به قیمت ارزان می‌گیرند، نمی‌توانند مازاد فرآورده‌ها را بدون پرداخت سهم صندوق توسعه صادر کنند.

در همین رابطه محمدحسین حسین‌زاده بحرینی در اظهاراتی گفت: نماینده دولت گفتند که قیمت‌گذاری برای خوراک پالایشگاه‌ها فعلا ۱۷ دلار است، این در حالی است که در قانون هدفمندی صراحتا آمده که قیمت خوراک باید ۹۵ درصد قیمت فوب باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در حال حاضر مجلس مصوب کرده که ۲۶ درصد سهم صندوق توسعه ملی از پالایشگاه‌ها دریافت شود اما اگر قیمت‌گذاری در حد نازلی باشد باید توضیح داده شود که با چه منطق و قانونی خوراک با این قیمت به پالایشگاه‌ها داده می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه ۹۲، حکم مربوط به مستثنی شدن شرکت‌ها و پالایشگاه‌های غیردولتی از پرداخت سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه ملی را از متن لایحه بودجه حذف کردند و بر این اساس شرکت‌ها و پالایشگاه‌های غیردولتی هم باید سهم ۲۶ درصدی صندوق توسعه ملی را پرداخت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.