اختصاص ۳۲۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش‌های آبی استان‌های کشور

اختصاص ۳۲۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش‌های آبی استان‌های کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی استان‌های کشور خبر داد که مبلغ ۱۸ میلیارد تومان آن سهم چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش ممتازنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود مشکلات آبی در تمامی استان‌های کشور گفت: اعتباری معادل سه هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان برای رفع تنش‌های آبی استان‌ها اختصاص داده شده که ۱۸ میلیارد تومان آن سهم استان چهارمحال و بختیاری است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به کاهش ۵۲ درصدی بارندگی در همه استان‌ها ادامه داد: تبعات منفی خشکسالی که موجب کاهش تولیدات در بخش کشاورزی شده باید مورد توجه جدی قرار بگیرد زیرا امنیت غذایی مردم به این موضوع گره خورده است.
وی خاطرنشان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب‌دیده از خشکسالی در قالب بند خ ماده ۳۳ در گذشته هزینه شد و امسال نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان و برای گذر از خشکسالی در نظر گرفته شده است که برش استانی آن مشخص نشده است.
نجار با تاکید بر لزوم سازگاری با وضعیت کنونی و مشارکت مردمی در مقابله با این بحران تصریح کرد: مدیریت قبل از آغاز بحران باید انجام شود که بیمه محصولات کشاورزی یکی از راهکارهای مناسب برای جبران خسارت در زمان بحران است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه توسعه بیمه در مناطق پرریسک باید مدنظر قرار بگیرد، گفت: باید منازل مسکونی دارای برق‌کشی از ابتدای سال ۱۴۰۰ به‌صورت اجباری بیمه شوند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.