اختصاص ۱۰ درصد ازمنابع یارانه‌ها در فاز دوم به وزارت بهداشت/کمبود نقدینگی مهمترین مشکل حوزه سلامت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: عضو کمیسیون بهداشت ودرمان با اشاره به کمبود نقدینگی به عنوان مهمترین معضل حوزه سلامت از اختصاص ۱۰ درصدی یارانه‌ها به وزارت بهداشت بعد از اجرای فاز دوم خبر داد .

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به مشکلات مالی دولت و اعتبارات محدود وزارت بهداشت و درمان مطرح کرد ,قرار بود علاوه بر بودجه مصوب وزارتخانه ۱۰ درصد از منابع یارانه‌ها بعد از اجرایی شدن فاز دوم به وزارت بهداشت و درمان اختصاص پیدا کند که با توقف آن این امرهنوز تحقق پیدا نکرده است .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد به سبب همین کمبود نقدینگی در بعضی استان‌ها کارانه‌های یک سال و اضافه کار ۶ ماه پرسنل هنوز پرداخت نشده است و بیمارستان‌های دولتی علاوه بر کمبود نقدینگی با مشکل نیروی انسانی و در نتیجه کمبودهایی در زمینه ارائه خدمات بهتر به بیماران مواجه می باشند .

عضو فراکسیون زنان مجلس همچنین در توضیح طرح ممنوعیت اشتغال پزشکان در بخش خصوصی گفت : این طرح به سبب این که گاهی پزشکانی که در مراکز دولتی آموزشی و غیر آموزشی شاغل می باشند در بخش خصوصی هم کار می‌کنند و این سبب می‌شود از وقت کار دولتی خود بزنند و یا بیماران را به بخش خصوصی ارجاع دهند و نظارتی هم بر عملکردشان نیست در مجلس مطرح شد .

وی افزود از طرفی به سبب این که وزارتخانه نمی‌تواند مطالبات آن‌ها را به موقع پرداخت کند و پرداختی‌ها مبتنی با عملکرد نیست نمی‌توان پزشکان را از کار کردن در بخش خصوصی منع کرد.

بیات اضافه کرد : این طرح در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت به سبب ابهاماتی که داشت به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع داده شد تا کارهای کارشناسی بیشتری روی آن انجام گیرد .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین تاکید کرد بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت در گروی تامین اعتبارات و مدیریت بودجه و هزینه‌هاست.
 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.