اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال به ۳ استان شمالی برای ایجاد تاسیسات گردشگری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن موسوی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد، گفت: دولت کارگروه صنایع دستی، ‌گردشگری و میراث فرهنگی را تصویب کرده تا مشکلاتی که در این سه حوزه می‌شنویم در کارگروه بررسی و مشکلات حل شود. بنابراین از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی می‌خواهیم پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح کرده و برای تصویب در دولت به این کارگروه ارجاع دهند.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک توازن ورود و خروج گردشگران کشور به نفع ایران خواهد شد.

موسوی افزود: ۴ یا ۵ سال بعد همه ایران برای جبران نقایص و کمبودها در حوزه گردشگری به تکاپو می‌افتند.

وی از راه اندازی سامانه اعطای مجوز بند “ب” خبر داد و گفت: بزودی متقاضیان می‌تواند از دفاتر پیشخوان دولت درخواست خود را اعلام کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت:‌ دولت به دستگاههای اداری محدود نیست و باید از بخش خصوصی برای رونق گردشگری استفاده کرد. در سال ۹۰ بیش از ۳ میلیون گردشگری ورودی داشتیم و قرار است که امسال با رشد ۱۵۰ درصدی برای گردشگران ورودی برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: ایران در دنیا جزو ۵ کشور برتر جهان از نظر ظرفیتهای تاریخی است که البته به واقع براساس آمار دومین کشور تاریخی و طبیعی است. اصراری نداریم اعداد را جابجا کنیم اما کارشناسان به ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند ایران از این لحاظ دومین کشور دنیاست و شکل گیری آن به تاریخ خلقت انسان برمی‌گردد اما چرا نباید سهم ایران از گردشگری با وجود این وضعیت بالا باشد.

موسوی گفت: چه کسانی باید ۷٫۵ میلیون گردشگر را به داخل ایران بیاورند. اگر دفاتر خدمات مسافرتی این هدف را مد نظر نداشته باشند هیچگاه فعالیت‌هایمان به نتیجه نمی‌رسد. اگر قرار باشد ۷٫۵ میلیون گردشگر خارجی به ایران بیایند ۴ میلیون شغل پایدار مستقیم و غیرمستقیم خواهیم داشت ولی اگر به ۲۰ میلیون گردشگر ورودی برسیم این اعداد آ‌رمانی می‌شوند. بنابراین اگر بتوانیم امسال ۷٫۵ میلیون گردشگر خارجی را به ایران بیاوریم این سرعت رشد می‌تواند در سالهای آینده به عدد مطلوبتری برسد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.