اختصاص ۲ درصد اعتبارات دولت به مناطق محروم

۰۲خردادماه،

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست بخش پایانی نوبت عصر جلسه علنی امروز (شنبه ۴ خردادماه‌) را بر عهده داشت، گفت:‌ از همه همکاران تشکر می‌کنیم که از صبح امروز تا الان در صحن علنی حضور داشته و ماده واحده لایحه بودجه را بررسی کردند.  
 
وی همچنین گفت: از اعضای کمیسیون تلفیق نیز تشکر می‌کنیم که جلسه آنها عصر امروز برگزار خواهد شد.  
 
نایب رئیس اول مجلس در ادامه تصریح کرد: در راستای اخطار عیسی امامی نماینده گرگان و آق‌قلا در خصوص ماده ۲۸۰ قانون برنامه مبنی بر سهم ۲درصد مناطق محروم این موضوع را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم.  
 
ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: از آنجای که مقرر شد سهم ۵ هزار میلیارد تومان حوزه بهداشت از محل بودجه عمرانی اختصاص داده شود بنابراین برای ۲ درصد مناطق محروم نیز تدبیری اندیشیده شود.  
 
اضافه می‌شود در ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران آمده است در راستای تحقق اصل چهل و هشتم قانون اساسی، سیاست‌های کلی و جهت حصول به اهداف چشم‌انداز و به منظور استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، دولت مکلف است در توزیع منابع عمومی و یارانه سود تسهیلات به نحوی عمل نماید که فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌هایی با کمتر از سطح متوسط کشور در پایان برنامه چهارم در بخش‌های اقتصادی،‌اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در هر سال برنامه حداقل ۱۰ درصد به سطح یاد شده نزدیک شود.  
 
معادل ۲ درصد از اعتبارات بودجه عمومی دولت در قالب ردیف‌های مشخص برای مصارف معین در بودجه سنواتی در اختیار معاونت قرار می‌”یرد تا در راستای تحقق اهداف خود توزیع و هزینه شود.  

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.