اختصاص ۲۰درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی

معاون اول رئیس جمهور از اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران خارجی خبر داد و گفت: این فرصتی برای سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور است تا با استفاده از این تسهیلات ارزی برای سرمایه گذاری در ایران اقدام کنند.

به گزارش حوزه دولتممتازنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد رضا رحیمی پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم «اعلان رسمی گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی و جمهوری اسلامی ایران» با اشاره به گزینش بخشی از سخنان وی توسط رسانه ها در مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت :برخی از رسانه های داخلی و خارجی با گزینش و تحریف بخشی از سخنان اینجانب و انتشار نادرست آن، موضوع را به گونه دیگری جلوه دادند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه رسانه های بیگانه با این جنجال ها در پی اهداف نادرست خود هستند، گفت: موضوعی که بنده در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر به آن اشاره کردم این است که آموزه های غلط، صهیونیست ها را به انحراف و خیانت به بشریت سوق داده که یکی از این انحرافات مواد مخدر است.

رحیمی با بیان اینکه یهودیان راستین که پیرو حضرت موسی (ع) هستند، همواره مورد احترامند، گفت: صهیونیست ها با سوءاستفاده از آیین یهودیت، بیشترین ظلم را به پیروان این آیین توحیدی کرده‌اند.

معاون اول رییس جمهور افزود : صهیونیست ها با سوءاستفاده از قدرت رسانه ها تلاش می کنند با تبلیغات منفی به گونه ای وانمود کنند که در ایران امنیت وجود ندارد، لذا وقتی یک خارجی به ایران می آید از شرایط زندگی مردم در ایران تعجب می کند.

رحیمی استانداران، سفرا و همه مسئولین کشور را به تلاش در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی فراخواند و گفت : هفته آینده، اختیارات بیشتری از سوی دولت به استانداران واگذار می شود تا بتوانند در زمینه جذب سرمایه گذاران خارجی بهتر و با دست باز عمل کنند، البته باید برخی از ساختارها عوض شود و لازم است با اصلاح روش ها، دیوانسالاری بی مورد را حذف کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تحریم شدید دشمنان علیه ملت ایران گفت : دشمنان با اعمال تحریم های ناجوانمردانه ما را به زحمت انداخته اند اما دولت مصمم است اجازه ندهد ملت عزیز ایران به زحمت بیفتد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه لازم است همه برای سرافرازی ایران و اعتلای اسلام با هم متحد شویم، گفت : خوشبختانه تحریم ها و توطئه های دشمنان باعث شده که اتحاد و همدلی در سران قوا بیش از گذشته شکل گرفته و همه در جهت تعالی کشور گام بردارند، البته فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و اتحاد بسیار موثر واقع شده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دشمنان می خواهند ملت ایران را نسبت به نظام مایوس و دلسرد کنند، ‌گفت: ملت ایران به درستی جایگاه و قدرت عظیم خود را درک کرده اند و اگر اینگونه نبود همه قدرت‌های بزرگ علیه او بسیج نمی‌شدند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: در این شرایط باید خودمان نیازهایمان را تأمین کرده و همانطور که در بخش صنعت نفت رو به خودکفایی می‌رویم در سایر بخش‌ها نیز نیازهای کشور را از داخل تأمین کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در جایگاه هفدهم اقتصاد جهان قرار دارد، گفت: پس از آنکه ملت ایران هشت سال دفاع مقدس را پشت سر گذاشت دشمن ضربات دیگری را آغاز کرد و تلاش کرد تا مانع پیشرفت این کشور شود، اما امروز دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی توسط ملت ایران به دست آمده است.

رحیمی افزود: بسیاری از کسانی که از همکاری با ایران توسط قدرت‌های بزرگ منع می‌شوند در جلسات خصوصی اعلام می کنند که ما در حقیقت با ایران هستیم و اگر در جایی چیزی می‌گوییم از ما نرنجید چرا که تحت فشار قرار داریم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه هم اکنون ۳٫۵ میلیون دانشجو در حال تحصیل در کشور داریم، گفت: اگر ده درصد از ایشان جذب فن آوری های نوین و ابتکاری شوند، رشد صعودی و پیشرفت‌های بزرگی را در پیش روی خواهیم داشت.

رحیمی ادامه داد: هوشمندی و زکاوت ایرانیان به حدی است که اگر دشمن نفت ما را تحریم کند، ملت ایران از روش‌های دیگر برای جبران آن اقدام می‌کنند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: اخیراً در جایی گفته بودم که ما باید از تحریم دشمنان استقبال کنیم اما این جمله با واکنش منفی برخی روبرو شد، اما پیشرفت‌ها و خودکفایی کشور در شرایط تحریم و توطئه‌های همه جانبه دشمنان به دست آمده است.

رحیمی با تأکید بر اینکه دولت و ملت ایران متحد و یکپارچه است، گفت: این دولت برگزیده مردم است اما به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات را از سر راه بردارد و لازم است که همه مردم و مسئولین نیز این دولت را بیش از گذشته یاری کنند.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از فعالان برگزیده در عرصه جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی بدون احتساب نفت و گاز تقدیر شد.

رحیمی همچنین از نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برپا بود ، بازدید کرد./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.