اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار ارز مرجع به دارو بعد از ۶ ماه معطلی

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ ماه است هیچ ارزی برای دارو و تجهیزات پزشکی دریافت نکردیم تا اینکه دیروز ۲۵/۶ درصد نیازمان به ارز دارو تامین شد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر مرضیه وحید دستجردی با اعلام اینکه دیروز ۴۰۰ میلیون دلار از ۲ و نیم میلیاد دلار نیازمان به ارز برای دارو را دریافت کردیم گفت: در زمینه تخصیص ارز به دارو و تجهیزات و لوازم پزشکی بانک مرکزی در ۶ ماه نخست سال هیچ ارزی به وزارت بهداشت نداد.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در جریان بازدید امروز خود از کارخانه سرنگ هلال ایران (سها) اظهار داشت: هیچ ارزی برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۶ ماهه نخست سال از بانک مرکزی دریافت نکردیم و تنها از ۲ و نیم میلیارد دلار نیازمان به ارز برای تهیه دارو ۴۰۰ میلیون دلار دیروز به وزارت بهداشت اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: نیاز ارزی مان برای تجهیزات پزشکی نیز ۶۵۰ میلیون دلار است که باید با این ۴۰۰ میلیون دلار نیازهای ارزی دارو و تجهیزات پزشکی را که در مجموع ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار است برآورده کنیم.

وی ادامه داد: البته جا دارد از برخی مدیران بانک مرکزی و وزارت نفت که پای کار هستند و در جلسات مختلف با آن ها شرکت می کنیم و به ما امیدواری می دهند قدردانی کنیم ولی امیدواریم برخی بانک های عامل هم همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

وی اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار ارز مرجع به وزارت بهداشت را در وضعیت کنونی کشور اتفاقی خجسته دانست و اظهار امیدواری کرد این روند تا رفع نیازهای حوزه سلامت کشور همچنان ادامه یابد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.