اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مهر ماندگار کردستان

۱۱اردیبهشت،

136-7.jpg

رییس ستاد مهر ماندگار کشور گفت: به طرح‌های مهر ماندگار در استان اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، محرابیان در اولین نشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار کرد: این میزان اعتبار به ۴۷ پروژه مهر ماندگار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اگر به نرخ روز اعتبار را برای این پروژه‌ها در نظر بگیریم درصد بالاتری اعتبار برای اجرایی شدن این پروژه‌ها نیاز است، افزود: این میزان سرمایه گذاری یک قدم اساسی و بزرگ در راستای پیشرفت و توسعه استان است.

رییس ستاد مهر ماندگار کشور از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به طرح‌های آبی استان خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه این میزان اوراق مشارکت سهم قابل توجهی است که به این استان تخصیص یافته است.

محرابیان با بیان اینکه براساس مصوبه دولت در سه مرحله طرح‌های مهر ماندگار به لیست طرح های کردستان اضافه شده است، بیان کرد: عمده‌ترین طرح‌های ماندگار در زمینه های راه، بهداشت، فاضلاب، طرح های صنعتی است.

وی با اعلام اینکه موعد مقرر پایان این طرح ها تا پایان تیر ماه سال جاری است، تصریح کرد: یکی از نگرانی‌ها در زمینه طرح های ماندگار پیشرفت کم بعضی از این طرح‌هاست که ممکن است به پایان نرسد.

رییس ستاد مهر ماندگار کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر بعضی از طرح‌های مهر ماندگار در دست اقدام بوده، یا به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: خوشبختانه در زمینه اعتبارات در کردستان هیچ گونه انحرافاتی نداشتیم.

محرابیان با بیان اینکه سال قبل در هشت استان کشور به صورت آزمایشی اوراق مشارکت به فروش رسید، گفت: خوشبختانه با توجه به عملکرد خوب این استان‌ها در فروش اوراق مشارکت در اقدامی سهم قابل توجهی اوراق مشارکت نیز به استان کردستان تخصیص پیدا کرد.

وی با اعلام اینکه سال قبل با وجود آگاهی از این مطلب که اتمام بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج در چند ماه امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: این بیمارستان را در لیست طرح های مهر ماندگار وارد کردیم.

رییس ستاد مهر ماندگار کشور با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌های فراوانی که در بودجه سال ۹۱ وجود داشت، اعتبارات اغلب طرح‌های ماندگار استان تخصیص ۱۰۰ درصدی داشتند، یادآور شد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز این طرح‌ها و انجام کارهای اساسی شاهد بهره برداری به موقع از این طرح ها باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.