اختصاص ۶۰میلیاردتومان برای اجرای طرحهای کلان پژوهش و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشگاه‌های سراسر کشور به عنوان مجری طرح‌های کلان پژوهشی و فناوری مصوب شورای عالی عتف انتخاب شده‌اند، گفت: انتخاب دانشگاه‌های مناطق کمتر توسعه یافته برای اجرای این طرح‌ها این امکان را بوجود می‌آورد که این دانشگاه‌ها به تدریج رشد یافته و همگام دانشگاه‌های مادر به فعالیت‌های پژوهشی اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین مشارکت دانشگاه‌های شهرستان‌ها در طرح‌های کلان به رشد تحصیلات تکمیلی و ارتقای اعضای هیات علمی این دانشگاه‌ها کمک می‌کند.

به گفته وزیر علوم، امضای تفاهم نامه همکاری وزارت علوم با وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان محیط ‌زیست در راستای پیوند بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حوزه کاربرد و کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی در راستای رفع نیازهای حوزه کاربرد صورت گرفته است.

دانشجو تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی ذینفع در پروژه‌های کلان ملی باید در تامین اعتبار اجرای این طرح‌ها مشارکت کنند، از طرفی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مجری این طرح‌ها باید پاسخگوی این دستگاه‌ها که در واقع کارفرمای طرح‌های کلان ملی محسوب می‌شوند باشند و مطابق خواست و نیاز آنها به انجام پژوهش بپردازند. 
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.