اختصاص ۷۰ میلیون دلار دیگر به سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رویترز، اختصاص این مبلغ از جانب باراک اوباما در آستانه سفر میت رامنی رقیب انتخاباتی وی از حزب جمهوریخواه به اراضی اشغالی صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه لایحه ای را در همین خصوص به منظور تقویت روابط نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به امضا رسانده است.

رئیس جمهور آمریکا در مراسم امضای قرارداد جدید همکاریهای نظامی و غیرنظامی با رژیم صهیونیستی گفت: ‘ همانطور که بسیاری از شما می دانید من در دولت خود گسترش همکاری ها با اسرائیل را در همه زمینه ها از جمله زمینه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و فناوری در اولویت قرار داده ام.’

باراک اوباما در ادامه با ابراز رضایت از اختصاص کمک مالی واشنگتن به سامانه موشکی گنبد آهنین، افزود: ‘ می خواهم در مورد حوادث تلخ و غم انگیزی که اخیرا در بلغارستان شاهد آن بودیم صحبت کنم. من درباره چالشی که نه فقط اسرائیل بلکه تمام جهانیان با آن مواجه هستند صحبت می کنم و تاکید می کنم که باید با هم از حملات تروریستی جلوگیری کرده و اجازه ندهیم که مردم اسرائیل مورد هدف قرار گیرند.’

نکته جالبی که می توان به آن اشاره کرد همزمانی اختصاص این بودجه اضافی که مازاد بر تمامی کمک های آمریکا به سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده با سفر میت رامنی رقیب انتخاباتی اوباما از حزب جمهوریخواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا است.

در حقیقت رئیس جمهور آمریکا سعی دارد تا با چنین خوش خدمتی هایی بیش از پیش نظر مساعد لابی های صهیونیست مقیم آمریکا را جلب کرده و برنامه های تبلیغات انتخاباتی رقیب خود را در اراضی اشغالی به نوعی خنثی کند.

**۲۰۱۶**۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۹۲۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.