اختصاص ۸۵ درصد از منابع بانک توسعه صادرات به بخش صادرات

اختصاص ۸۵ درصد از منابع بانک توسعه صادرات به بخش صادرات | چاپ |
یکشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۴:۲۷

بینا- مدیرعامل بانک توسعه صادرات در مراسم افتتاح ساختمان جدید بانک توسعه صادرات استان مرکزی در اراک گفت: در زمان تحریم برای رونق صادرات باید به منافع ملی اندیشید.
به گزارش بینا،بهمن وکیلی مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: بیش از ۸۵ درصد از منابع بانک توسعه صادرات به بخش صادرات اختصاص یافته است.
وکیلی با بیان این که حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی تحریم ها را نقش بر آب می کند اضافه کرد: برای کم کردن اثرات تحریم باید از تولید داخلی و صادرات حمایت کرد و در این مورد بانک توسعه صادرات تلاش می کند با بهره گیری از دانش روز و با کم ترین سود تسهیلات پرداخت کند.
وی گفت: در پنج ماه اول امسال ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه تولید و صادرات در کشور پرداخت شده است و روند ارائه تسهیلات ادامه دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان این که در زمان تحریم برای رونق صادرات باید به منافع ملی اندیشید و نباید فقط به فکر منافع شخصی باشیم تصریح کرد: اگر به منافع عمومی خدشه‌ای وارد شود منافع شخصی هم دچار خطر خواهد شد بنابراین باید برای عبور از بحران دست در دست هم به تولید ملی بیندیشیم و راه نجات خود را در تحقق شعار رهبر معظم انقلاب جستجو کنیم.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: عبور از مشکلات، تحریم و تهدید برای کشوری مانند ایران سخت نیست و راه‌هایی برای گذر از این بحران‌ها وجود دارد که تا به حال مسئولان کشور از آن ها استفاده کرده‌اند و موفق هم بوده‌اند و شکست دشمن را در تحریم و تهدید با تولید داخلی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی رقم زده‌اند.
وکیلی افزود: هر نوع فعالیت اقتصادی که در دنیا می‌خواهد شکل بگیرد یک طرف آن حتما بانک است یعنی بدون بانک هیچ نوع فعالیت اقتصادی شکل نمی‌گیرد و دشمنان روی نقطه حساسی مانند بانک دست گذاشته‌اند اما اعتقاد دارم با تمام این مسایل که دشمنان برای از پای درآوردن ما ایجاد کرده‌اند فعالیت اقتصادی می‌تواند راه خودش را پیدا کند و این تحریم‌ها را شکست دهد.
شعبانی فرد، استاندار استان مرکزی هم در سخنانی با بیان اینکه استان مرکزی استانی صنعتی و صادرکننده است گفت: وجود بانک توسعه صادرات در استان می تواند بازوی حمایتی تولید و صادرات باشد.
استاندار مرکزی افزود: هم اکنون بانک توسعه صادرات در افزایش سود تولیدکنندگان، حمایت و تامین نقدینگی و ارائه تسهیلات نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را بر عهده دارد.
شعبانی‌فرد گفت: امروز کشور با وجود فشارها و تحریم‌های شدید دشمنان از قدرت بالای نظامی، سیاسی و دینی برخوردار است که این افتخار بزرگی برای کشور به شمار می‌رود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.