اختلافات در صدا و سیما به نفع وزارت ورزش تمام شد

رامین ولایتی بر مسند مدیرعاملی صندوق حمایت از قهرمانان

به نظر می رسد خبری شدن معارفه و انتشار عکس های حضور او در وزارت ورزش در برخی سایت های خبری و حذف آن در فاصله کمتر از چند ساعت، نشان از کشمکش بین مدیران صدا و سیما و وزارت ورزش دارد.

عصرایران – شایعات و خبرهایی که در ماههای گذشته، هر از چندی در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی در عرصه رسانه ملی مطرح می شد، اگرچه تاکنون در مقام عمل به واقعیت نپیوسته است اما انتصاب یکی از گزینه های همیشه مطرح در تغییرات صدا و سیما در سمت حساس صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان حاکی از فعل و انفعالات موجود در پشت پرده نظام تصمیم گیری و انتخاب مدیران صدا و سیما است.

انتخاب رامین ولایتی که سابقه قابل قبولی در رونق بخشیدن به وضعیت مالی شبکه های سیما و افزایش تولید سریالهای تلویزیونی معاونت سیما در طول سالهای گذشته داشته است، به عنوان مدیر عامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان از طرفی حاکی از نگاه ویژه وزیر ورزش و جوانان جهت ارتقای جایگاه صندوق و نیز رفع نیازهای معیشتی و انتظارات قهرمانان ورزشی که همیشه از وضعیت حمایتهای دستگاه ورزش ناراضی بوده اند داشته و از طرف دیگر نشانه ای از اختلافات موجود در صدا و سیماست؛ چرا که رامین ولایتی همیشه در کانون شایعات تغییرات مدیریتی بوده است، به طوری که یک روز خبر انتصاب او به عنوان معاون اداری و مالی و روز دیگر انتخاب او به مدیریت یکی از شبکه های سیما به گوش می رسید.

رامین ولایتی

 اما حضور غیر مترقبه وی در وزارت ورزش و جوانان و خروج او از حلقه مدیریتی صدا و سیما حاکی از عمق اختلاف نظرها در صدا و سیماست. یبه نظر می رسد خبری شدن معارفه و انتشار عکسهای حضور او در وزارت ورزش در برخی سایت های خبری و حذف آن در فاصله کمتر از چند ساعت، نشان از کشمکش بین مدیران صدا و سیما و وزارت ورزش دارد.

 اگر در روزهای آینده خبرهای دیگری از تغییرات غیرمترقبه در صدا و سیما شنیده شد، نباید تعجب کرد. اعلام خبر حضور مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما در لندن به عنوان رییس دفتر صدا و سیما در حدود دو ماه پیش و سپس اعلام منتفی شدن آن و البته طرح مجدد این شایعه در هفته گذشته از جمله مواردی است که فرضیه این نوشتار را تایید می کند.

البته از طرف دیگر شایعاتی در خصوص حضور علی دارابی، معاون سیما در پست معاونت سیاسی به گوش می رسد که به نظر می رسد بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و ضرورت حضور موثر صدا و سیما در عرصه انتخابات نباشد.

 اگر حضور دارابی در معاونت سیاسی به فعلیت نرسد، حضور مدیرانی چون حسن گروسی ـ مدیر فعلی شبکه قرآن ـ در راس شبکه های پربیننده ای چون شبکه سه یا شبکه یک، به دلیل همراهی بیشتر وی با معاون سیما قابل پیش بینی خواهد بود.

البته از محمد توکلی زاده ـ مدیر کل فعلی اطلاعات و برنامه ریزی سیما ـ که ظاهراً نسبت خانوادگی نیز با معاون سیما دارد به عنوان یکی دیگر از گزینه های تصدی مدیریتهای سیما و احتمالاً شبکه چهار یاد می شود.

 به هر حال در روزهای آینده معاونت سیما احتمالاً جابجایی و ورود و خروج برخی از مدیران را شاهد خواهد بود. اما این سوال کماکان باقیست که این تغییرات تا چه اندازه به سود رسانه ملی به ویژه در حوزه ارتقای کیفیت تولیدات تلویزیونی خواهد بود؟


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.