اختلاف بنیاد بازی‌های رایانه‌ای با مرکز رسانه‌های دیجیتال

۴ م دیماه ،

مدیر بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مصاحبه ای دلایل شرکت نکردن در نمایشگاه رسانه های دیجیتال را عنوان کرد که حاکی از اختلافات بین این نهاد با مرکز رسانه های دیجیتال بر سر متولی بودن صنعتی گیم در کشور است.
بهروز مینایی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به سبب شرکت نکردن در نمایشگاه رسانه های دیجیتال گفت: ما تقاضای شرکت در نمایشگاه را به دست‌اندرکاران این اتفاق ارایه کردیم و درخواست شد که بخش بازی با توجه با اینکه بنیاد متولی عرصه گیم کشور است، در اختیار ما قرار گیرد، اما مرکز رسانه‌های دیجیتال به درخواست ما پاسخ نداد. وی دربارهٔ‌ موازی کاری‌های صورت گرفته در حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صدور کلیه مجوزها تنها در اختیار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است و اگر مجموعه دیگری اقدام به صدور مجوز بازی رایانه‌ای کند، تخلف به حساب می‌آید.
او تاکید کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، متولی عرصه گیم کشور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بوده و مسولیت تمامی موارد مربوط به این حوزه نظیر برپایی نمایشگاه‌ها، مسابقات گیم، تولید و توزیع گیم و مراکز مرتبط با این عرصه همچون گیم‌نت‌ها با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است.مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، موازی کاری در عرصه فرهنگی را نوعی آفت برای فعالیت حرفه‌یی و موثر در این عرصه دانست و بر اهتمام تمامی مجموعه‌های فرهنگی بر انجام درست فعالیت‌ها در گستره قانونی تعیین شده تاکید کرد. مینایی در پایان تاکید کرد: برای تداوم موفقیت صنعت گیم کشور و ارتقای تولیدات این بخش اختصاص اعتبار و بودجه مناسب و حمایت جدی از نهاد متولی این عرصه ضروری است.
این در حالی است که دو نهاد مذکور در حوزه وزارت ارشاد قرار داشته و بنیاد ملی بازیهای رایانه ای زیر نظر ارشاد مشغول فعالیت بوده و مرکز رسانه های دیجیتال با مسوولیت حسن علیزاده بعنوان مشاور وزیر ارشاد اداره می گردد و لیگ بازی های آنلاین توسط این نهاد توسعه یافته و سازماندهی می گردد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.