اختلاف مالیاتی آمریکا و سوئیس اوج می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، نویه زوریخ سایتونگ در مطلب خود می نویسد: ویدمر شلومف وزیر دارایی و رئیس جمهور سوئیس که در یک کنفرانس مطبوعاتی در برن صحبت می کرد، طی سخنانی لحن خود را در خصوص نزاع مالیاتی کشورش با آمریکا تند کرد و گفت: سوئیس چند هفته پیش پیشنهادی را به آمریکا ارائه داد و کنون در انتظار واکنش آن کشور است  و اکنون توپ در زمین ایالات متحده قرار دارد.

وی افزود: آمریکایی ها باید فکر کنند که نتیجه ای که امروز ما به آن رسیده ایم را قبول می کنند یا نه.

وزیر دارایی سوئیس ضمن انتقاد از آمریکا گفت که کشورش مرتبا پیشنهادهای جدیدی را ارائه می دهد.

رئیس جمهور سوئیس درباره جزئیات پیشنهاد کشورش به واشنگتن اظهار نظری نکرد. ولی به نوشته این روزنامه ظاهرا این پیشنهاد دارای دو محور بود که یکی، حل کلی مشاجره مالیاتی با آمریکا بوده و دیگری نیز موضوع سوئیس درباره برنامه مالیاتی جدید آمریکا موسوم به فاکتا است.

این روزنامه می نویسد: سوئیس در هر دوی این موضوعات دقیقا تشریح نموده که کدامیک از مفاد مزبور مورد قبول است و کدام قابل قبول نیست. البته رئیس جمهور سوئیس بر این باور است که علت توقف گفتگوهای آمریکا با این کشور این است که پیشنهاد این کشور اینک در روی میز قرار گرفته است.

 ویدمر شلومف در گفتگو با روزنامه نویه زوریخ سایتونگ در عین حال درباره چشم انداز حل اختلافات کشورش با آمریکا می گوید: بعید می دانم که پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بتوان به راه حلی در زمینه مشاجره مالیاتی با آن کشور دست پیدا کرد.

وی افزود: اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا در ماه آوریل تاکید نموده بود که می خواهد مذاکرات با سوئیس را تا پیش از انجام انتخابات به سرانجام مطلوب برساند ولی من دیگر اطمینان ندارم که این امر تا آن زمان امکان پذیر باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.