اختلاف مدیران سرگردانی بیمه‌شدگان

جام جم آنلاین: داستان مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها از سازمان تامین اجتماعی شبیه ضرب‌المثلی شده است که می‌گوید گاهی از در دروازه رد نمی‌شود و گاهی از سوراخ سوزن رد می‌شود.

ابتدای امسال که رییس جدید این سازمان با حرف و حدیث‌هایی انتخاب شد، دولت به یکباره با پرداخت همه بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد. داستان از این قرار بود که مراکز پاراکلینیک مانند آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، رادیولوژی ، عکسبرداری‌ها و خدماتی از این دست که با تامین اجتماعی قرارداد داشته‌اند، از مرداد سال ۹۰ تا اواخر فروردین امسال به ازای خدمات ارائه شده، حق بیمه‌ای را که سازمان تامین اجتماعی باید پرداخت کند؛ دریافت نکرده بودند.

مساله بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به این مراکز و خصوصا داروخانه‌ها، کار را به جایی رساند که رییس انجمن داروسازان ایران اواخر فروردین ماه اعلام کرد که داروخانه‌داران تصمیم گرفته اند دیگر داروها را با نسخه‌های بیمه ندهند و هزینه داروها را به صورت آزاد و نقدی با بیماران محاسبه کنند. مشکلات مراکز دولتی در بیمارستان‌های دولتی نیز، مورد هشدار کارشناسان قرار گرفته بود.

همین مسائل به همراه تثبیت موقعیت مرتضوی،که ریاستش مورد تائید مجلسیان نبود،سبب شد به شکل بی‌سابقه‌ای همه این مطالبات پرداخت شود.

حالا که این روزها اختلافات بر سر ابقا یا برکناری رییس سازمان تامین اجتماعی به اوج خود رسیده است باز هم از تاخیر پرداخت مطالبات تامین اجتماعی خبرهایی اعلام می‌شود.

رییس انجمن داروسازان ایران، از تاخیر دوباره صندوق بیمه تامین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید: مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها تا اول فروردین امسال تسویه شده و از ابتدای امسال مطالبات داروخانه‌ها باقی مانده است.

رهبر مژدهی آذر ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد با توجه به چالشی که بر سر مدیریت تامین اجتماعی به وجود آمده است، می‌بایست تا تعیین تکلیف مرتضوی منتظر بمانیم.

با این تفاسیر این بار قرار است مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها که بر اساس قانون باید حداکثر در فرصتی دو ماهه پرداخت شود، همچنان معوق بماند. ظاهرا داستان این مطالبات این بار از در دروازه رد نمی‌شود.

مستوره برادران نصیری – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.