اختلاف نظر بر سر تدریس به زبان‌های خارجی در دانشگاه‌های فرانسه

۱۸فروردین۱۳،

kk-2.jpg

مدافعان زبان فرانسه در مقابل مصوبه‌ تازهی که به دانشگاه‌ها اجازه می‌دهد رشته‌های تحصیلی خود را به زبان‌هایی غیر از زبان فرانسه و به ویژه به زبان انگلیسی تدریس کنند به مخالفت پرداختند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصوبه تازه که در «قانون آموزش عالی و تحقیقات فرانسه» موسوم به ESR گنجانده می‌شود، از سال آینده اجرا خواهد شد.

بر اساس قانونی که در سال ۲۰۰۰ میلادی و به منظور صیانت از زبان فرانسه تصویب شد، دانشگاه‌های این کشور موظف بوده‌اند که دروس خود را به استثنای بعضی رشته‌های خاص به زبان فرانسه تدریس کنند. بعضی موسسات آموزشی در این کشور از این قانون سرپیچی کرده و یا به صورت ماهرانه‌ای قانون را دور می‌زنند.

«ژنویو فیوراسو» وزیر علوم و تحقیقات فرانسه قصد دارد تا با اعمال مصوبه تازه از یک سو از قید و بندهای شدید در مورد استفاده از زبان‌های خارجی در دانشگاه‌های این کشور کاسته و در عین حال دانشگاه‌های متخلف را به اجرای این مصوبه مقید کند.

این در حالی است که بعضی از طرفداران زبان فرانسه در این کشور به شدت مخالف اجرای مصوبه تازه می باشند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز، مصوبه تازه در قانون ESR به دانشگاه‌ها این اجازه را می‌دهد که دروس خود را به زبان‌های دیگر قابل فهم برای همگان یعنی زبان انگلیسی تدریس کنند و این امر به نوبه خود به جذب بیشتر دانشجویان خارجی در این کشور کمک خواهد کرد.

فیوراسو تاکید کرد: اقدام فوق همچنین به تقلب و دوگانگی رفتار دانشگاه‌ها پایان خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.