اختیار روسای قوا باید در چارچوب قانون بررسی شود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

یک حقوقدان گفت: عده‌ای معتقدند که اختیارات رئیس جمهور بیش از حد توان اوست و برخی هم می‌گویند که باید این اختیارات افزاش یابد، در هر صورت اختیارات قوا باید در چارچوب قانون بررسی شود.

امیر طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره اختیارات رئیس جمهور اظهار داشت: در قانون اساسی اختیارات رئیس جمهور مشخص است و این اختیارات باید در چارچوب نظام قانونی کشور تعریف شود.

این حقوقدان تصریح کرد: برای روشن کردن اختیارات رئیس جمهور باید از تجربیات روسای جمهور دیگر iبهره گرفت تا مرز دقیق این اختیارات در قوه مجریه مشخص شود.

وی افزود: عده‌ای معتقدند که اختیارات رئیس جمهور بیش از حد توان اوست و برخی هم می‌گویند که باید این اختیارات افزاش یابد، در هر صورت اختیارات قوا باید در چارچوب قانون بررسی شود.

طاهرخانی گفت: قوانین هر ۱۵ سال یکبار نیاز iبه بازنگری دارد و اختیارات هر یک از روسای قوا باید در چارچوب قانون و یکپارچه مورد ارزیابی قرار گیرد.

این حقوقدان اذعان داشت: اگر در وقت بازنگری قانون اساسی تنها iبه اختیارات رئیس دولت توجه شود، سبب افزایش و یا کاهش اختیارات روسای سایر قوا می‌شود که این امر برخلاف قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه موضوع اختیارات رئیس جمهور باید در فضایی آرام و فارغ از جنجال‌های سیاسی بررسی شود، مطرح کرد: در وقت تدوین اختیارات رئیس جمهور باید همه نواقص موجود در قوانین مجلس، قوه قضائیه و قوه مجریه بررسی شود تا تصمیم منطقی در اینباره گرفته شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.