اخذ “رای الکترونیکی” در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری/ برگزاری انتخابات تمام‌ رایانه‌ای‌ در برخی از شهرها

۱۰م دیماه ،

رئیس مرکز فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت کشور تعداد محدودی از شهرها را برای اخذ “رای الکترونیکی” در شعب آن شهرها مشخص کرده است که پس از تایید شورای نگهبان نام آن شهرها اعلام خواهد شد.

امیر شجاعان در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاری انتخابات به‌صورت تمام رایانه‌ای اظهار داشت: برگزاری انتخابات به صورت تمام رایانه‌ای زمانی محقق خواهد شد که فرآیند کل انتخابات به شکل رایانه‌ای باشد یعنی از زمان ثبت‌نام تا زمان شمارش آرا این فرآیند دایر باشد تا بتوانیم یک انتخابات تمام رایانه‌ای را ملاحظه کنیم‌.

وی افزود: یکی از فرایندهایی که در این میان می‌توانیم به آن اشاره داشت، اخذ “رای الکترونیکی” است که برگزاری این نمونه را در انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهر پاکدشت شاهد بودیم که مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در مورد اخذ رای الکترونیکی در کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور تعداد محدودی از شهرها را که هنوز قطعی نشده برای اخذ رای الکترونیکی در شعب آن شهرها مشخص کرده است که پس از تایید شورای نگهبان نام آن شهرها اعلام خواهد شد.

شجاعان تصریح کرد: تلاش داریم در این انتخاب، شهرهای کمتری اما با وسعت بیشتری را برای برگزاری انتخابات تمام رایانه‌ای انتخاب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور جلساتی را با اعضای شورای نگهبان به منظور هماهنگی بیشتر برای برگزاری انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شوراها برگزار می‌کند، اظهار داشت: تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در وزارت کشور جلسات هفتگی را با اعضای شورای نگهبان به منظور هماهنگی بیشتر و برای آخرین تصمیم‌گیری‌ها برگزار می‌کنند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در مورد امکانات سخت‌افزاری گفت: با توجه به اینکه انتخابات تمام رایانه‌ای در شهرهای محدودی برگزار خواهد شد، مشکلی برای تجهیز کردن امکانات رایانه‌ای در این شعب وجود ندارد لذا تاکنون بیشتر این امکانات در وزارت کشور تهیه شده است.

شجاعان در خاتمه خاطر‌نشان کرد: دیگر حوزه‌ها و شعب‌های اخذ رای در شهرها مجهز به سیستم رایانه‌ای خواهند بود که از طریق سیستم نرم‌افزاری که در آن‌ها تعریف شده است فرآیند انتخابات را اجرا می‌کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.