اخراج داماد دیکتاتور مخلوع یمن از شهرداری صنعا

دوشنبه ۱۹ تیر – ۱۰:۴۸:۱۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- در ادامه اعتراضات کارگران شهرداری پایتخت یمن ، داماد “عبدالله صالح” دیکتاتور مخلوع این کشور از سمت خود به عنوان شهردار صنعا برکنار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی،”عبدربه منصور هادی” رییس جمهور موقت یمن پس از اعتصاب گسترده کارگران شهرداری وادار به اخراج “عبدالرحمن الاکوع” شهردار صنعا،پایتخت این کشور شد .
این درحالی است که رییس جمهور موقت یمن “عبدالقادر هلال” از مسئولان رژیم سابق را جایگزین داماد دیکتاتور مخلوع کرد.
اخیرا براثر اعتصاب گسترده کارگران شهرداری در صنعا ، خیابانها و مناطق مختلف پایتخت یمن به علت جمع نشدن پسماندها به شدت آلوده شد.
کارگران شهرداری همچنین در فوریه گذشته نیز به مدت ۲ هفته دست به اعتصاب زده بودند، که این اعتصاب با وعده های پوچ دولت مبنی بر استخدام و افزایش حقوق پایان یافت .
حدود ۵۰ هزار نفر از مردم یمن همچنان درانتظار استخدام رسمی در شهرداری هستند.
کارگران غیر رسمی در یمن که همگی شهروندان سیاهپوستی هستند در این کشور “خادم” نامیده می شوند و سازمان های بین المللی حقوقی بارها به دلیل اعمال تبعیض و به حاشیه راندن آنها در جامعه بیانیه صادر کرده اند.
شهروندان سیاهپوست یمن به دلیل تفکرات نژادپرستانه مقامات ، هیچگاه تا کنون در پست های عالی دولتی استخدام نشده اند.
مردم یمن اواخر ژانویه ۲۰۱۱ انقلاب خود را ضد حکومت سی و سه سالـه علی عبدالله صالح آغاز کردند و وی فوریه ۲۰۱۲ بر اساس طرح عربستان با امضای توافقنامه ریاض قدرت را در ازای دریافت مصونیت قضایی به معاون خود عبدربه منصور هادی واگذار کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۹۱۰۴۸۱۰۳۴۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.