اخراج نیروهای ایرانی از امارات را تایید نمی‌کنیم

فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر اخراج نیروهای کار ایرانی از امارات را تایید نمی کنیم.


معاون وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر اخراج نیروهای کار ایرانی از امارات را تایید نمی کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، علی‌اکبر لبافی در پاسخ به سوال ایسنا، دربارهٔ این‌که موضع ایران در مورد خبرها انتشار یافته مبنی بر اخراج نیروهای کار ایرانی از امارات چیست؟‌گفت: تاکنون هیچ گزارش و اطلاعات موثقی در این زمینه به دست ما نرسیده است و ما این خبرها را تایید نمی کنیم.

او با اشاره به این‌که برای اعزام ۵۰۰۰ نفر نیروی کار ایرانی به خارج از کشور در سال جاری برنامه ریزی‌ کرده‌ایم افزود:‌ در پایان سال قبل براساس اطلاعات مرکز آمار نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی در کشور به ترتیب به ۱۲٫۷ و ۳۷٫۷ درصد رسید درحالی که طبق برنامه باید این دو رقم به ۷ و ۴۶٫۱ درصد می رسید.

وی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، سازمان توسعه تجارت و انجمن کاریابی‌های بین‌المللی ایران با اشاره به این‌که باید سالانه ۱٫۱ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کنیم، افزود: در زمینه انتقال سوابق بیمه نیروهای کاری ایران در خارج از کشور مشکل داریم به طوری که سازمان تامین اجتماع سوابق بیمه ای این اشخاص تا سطح خویش فرمایی قبول می کند ولی ما به دنبال این سطح به بیمه اجباری هستیم.

 چند روز پیش خبرهای مبنی بر اخراج ایرانیان از امارات در رسانه‌ها انتشار یافت. با این وجود رییس اتاق مشترک ایران و امارات در واکنش به انتشار یافتن خبری مبنی بر اخراج ایرانیان از امارات متحده عربی گفت که این کشور تنها اقامت‌ها را محدود و اقدام به اخراج شرکت‌های بازرگانی غیر فعال کرده است.

به گفته مسعود دانشمند براساس قانون تازه امارات متحده عربی اقامت شرکت‌های بازرگانی غیر فعال در این کشور لغو می‌شود. ضمن اینکه سخت‌گیری‌هایی دربارهٔ حضور ایرانیان انجام می‌شود و البته فقط اقامت‌ها محدود شده است.

پروژه اخراج ایرانیان و شیعیان کشورهای لبنان، عراق، هند و پاکستان از امارات متحده عربی از سال ۲۰۱۱ کلید خورد و طی دو سال قبل هزاران تن از شیعیان این کشورها ازاین کشور اخراج شدند و اعلام شده که اخراج این اشخاص بدون هیچ سبب قانونی و جرمی و تنها به سبب شیعه بودن این اشخاص رخ داده است.

در همین زمینه رییس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز گفته که این کمیسیون بعد از تعطیلات مجلس موضوع اخراج ایرانیان از امارات را مورد بررسی قرار می دهد.

میزان صادرات ایران به امارات در سال قبل ۴٫۲ میلیارد دلار و میزان واردات به ایران از امارات متحده عربی ۱۰٫۶ میلیارد دلار بوده است. همچنین میزان واردات به ایران از امارات در سه ماهه اول سال جاری با ۳۴ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه در سال قبل به ۱٫۷ میلیارد دلار و میزان صادرات نیز تنها با نیم درصد افزایش به ۸۸۴ میلیون دلار رسیده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.