اخصر ابراهیمی با دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد

به گزارش ایرنا اخضر ابراهیمی که به نیویورک امده است روز جمعه در مقر سازمان ملل با بان کی مون بطور خصوصی دیدار و درباره جزئیات ماموریتش در سوریه و حمایت بین المللی از ان گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دبیرکل سازمان ملل بر حمایت قاطع این سازمان و شورای امنیت از اقای ابراهیمی تاکید کرد و گفت اخضر ابراهیمی زمانی که یک هفته دیگر در اغاز ماه سپتامر این ماموریت را اغاز کند، بر روی حمایت همه جانبه جامعه بین المللی از خود حساب خواهد کرد.

بان کی مون خطاب به ابراهیمی گفت: شما احترام و حمایت کامل جامعه بین المللی را پشت سر خود داشته و شورای امنیت و بخش های مختلف سازمان ملل از نقش شما حمایت خواهند کرد.

دبیرکل سازمان ملل با ‘حیاتی’ و ‘بسیار با اهمیت’ دانستن ماموریت اخضر ابراهیمی برای بازگرداندن ارامش به سوریه گفت: هر چقدر درگیری ها در سوریه ادامه یابد مردم بیشتری صدمه خواهند دید و از اینرو نقش ویژه نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در سوریه بسیار با اهمیت خواهد بود.

اخصر ابراهیمی نیز در این جلسه از حمایت و سخنان بان کی مون تشکر کرد و گفت وی در ماموریت خویش در درجه نخست مردم سوریه را در نظر خواهد گرفت.

اخضر ابراهیمی سابقه طولانی مدت همکاری با سازمان ملل را داشته و به دلیل سوابقش در امور صلح بانی و حل وفصل نزاع بین المللی در کشورهایی چون لبنان و افغانستان، از احترام و اعتبار ویژه ای در بسیاری از محافل دیپلماتیک برخوردار است.

این دیپلمات الجزایری از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۰ وزیر خارجه الجزایر بود.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۹۱۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.