اخطار به یک خودروساز در خصوص افت کیفی محصولات

اخطار به یک خودروساز در خصوص افت کیفی محصولات

عصر خودرو : رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نظارت سازمان بر اجرای استانداردهای خودرو ادامه دارد افزود: به تازگی به یک خودروساز بزرگ به دلیل افت کیفی محصولات تذکر داده شده است.

 ممتاز نیوز، نظام الدین برزگری امروز در نشست خبری در خصوص کیفیت خودروهای تولید داخل گفت: عدم تعادل قیمت خودرو در ماه‌های اخیر کنترل استانداردها را مشکل ساخته اما هم اکنون سیستم COP نیز به طور کامل در کارخانه‌ها اجرا می‌شود و نظارت به اجرای دقیق استانداردها ادامه دارد.
وی ادامه داد: قیمت‌ها باید براساس واقعیت‌ها و طبق هزینه تمام شده محصول تعیین شود و اصرار به ثبات قیمت خودرو در شرایط کنونی فشاری مضاعف به خودروساز است که بر روی کیفیت محصولات تاثیر خواهد گذشت.
برزگری در پاسخ به این سوال که چرا برخی خودروها از جمله پراید در ماه‌های اخیر با افت کیفی مواجه شده‌اند اظهار داشت: سازمان استاندارد در خصوص افت کیفی محصول به خودروساز مربوطه تذکر داده است.
وی ادامه داد:‌ خودروساز در جواب علت این امر را عدم توافق به افزایش قیمت درخواستی در جلسه کمیته قیمت گذاری و متضرر شدن شرکت عنوان کرده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه اجرای قانون ارتقای کیفی خودرو و کالاهای صنعتی به درستی پیگیری می‌شود تصریح کرد: در سال‌های گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده که این امر نشان دهنده ارتقای کیفی محصولات داخلی است.
وی ادامه داد: در سال ۹۰، ۸۶ هزار و ۶۵ مورد از واحدهای تولیدی نمونه برداری شده که در برخی موارد سبب ابطال پروانه استاندارد محصولات شده است.

**تمام محصولات پراید تا پایان سال ایربگ دار می‌شوند
برزگری در خصوص اتمام مهلت قانونی نصب ایربگ در خودروها و عدم رعایت این استاندارد در پراید اظهار داشت: هم اکنون تمامی محصولات شرکت ایران خودرو مجهز به یک ایربگ هستند و تا پایان سال تمامی محصولات مجهز به ۲ ایربگ خواهند شد.
وی ادامه داد: اما شرکت سایپا در خصوص طراحی ایربگ در محصول پراید مشکل داشت که مهلت ۶ ماهه تا ابتدای مهر امسال برای رفع این مشکل و اجرای استاندارد ایربگ از شورای عالی استاندارد و دولت گرفته بود.
برزگری تصریح کرد: البته هم اکنون مشکل طراحی نصب ایربگ در این محصولات با اجرای پروژه جدید X100 برطرف شده و این شرکت با تمام کارخانه های تولید ایربگ در کشور قرارداد دارند.
رئیس سازمان ملی استاندارد دلیل مجهز نشدن تمامی محصولات را کمبود ایربگ و پرتیراژ بودن پراید عنوان کرد و افزود: هم اکنون تمام ایربگ سازان کشور با سایپا قرارداد دارند و با افزایش تیراژ تولید تا پایان امسال این کمبود جبران خواهد شد.

یکشنبه ۱۶ مهر   ۱۴:۳۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.