اخلاق حرفه‌ای اولیویرابافوتبال ایران هماهنگ نشد

۱۱اردیبهشت،

محمدحسین جعفری در مورد کنار گذاشتن تونی اولیویرا از سرمربیگری تراکتورسازی گفت: در جلسه روز قبل کمیته فنی برای خروج از نوار شکست‌های تیم‌مان تصمیم گرفتیم تا شرایطی اتخاذ کنیم و تیم را از این بحران بیرون بیاوریم. با تغییر سرمربی و جابجایی که روی نیمکت انجام دادیم بر آن هستیم تا تیم‌مان را در شرایط خوبی قرار دهیم و بتوانیم در ۲ بازی آینده جایگاه فعلی‌مان در جدول را حفظ کنیم.

به گزارش فارس،وی افزود: اولیویرا مربی بسیار خوبی بود اما باید بپذیریم که اخلاق حرفه‌ای او نتوانست با شرایط فوتبال ایران هماهنگ شود و حاشیه‌های زیادی برای تیم‌مان رقم خورد. متاسفانه در ۸ هفته اخیر تنها ۴ امتیاز کسب کردیم که این مسئله حامل پیام‌های زیادی برایمان بود احساس کردیم روی نیمکت هدایت تیم تغییر ایجاد کنیم طبق تجربه‌ای که در ایران ثابت شده این اتفاق می‌تواند از لحاظ روانی روی بازیکنان تأثیر بگذارد و در ادامه عملکرد بهتری داشته باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برای دومین سال پیاپی بسیار حائز اهمیت است به همین خاطر آذرنیا که یکی از اشخاص باسابقه فوتبال و از لحاظ فنی از اشخاص صاحب‌نظر است را به عنوان سرمربی تیم در دو هفته پایانی معرفی کردیم.

مدیرعامل تراکتورسازی در مورد اینکه به نظر می‌رسید بازیکنان این تیم تمام توان خود را در زمین ارائه نمی‌کنند، اظهار داشت‌: همانطور که گفتم مدتی بود که در تیم ما شادابی و نشاط دیده نمی‌شد، با صحبتی که با دوستان‌مان انجام دادیم و با جلساتی که با کادر فنی داشتیم درخواست می‌کردیم که شرایط جوری اداره شود که تراکتورسازی در مسیر خوبی قرار گیرد اما وقتی در این مقطع مهم و حساس قرار گرفتیم برای ایجاد یک شرایط بهتر در نهایت تصمیم بر این شد تا هدایت تیم به فرد دیگری سپرده شود.

جعفری در پاسخ به این سؤال که پس وجود اختلاف بین بازیکنان و کادر فنی از سوی او تایید می‌شود، گفت: نمی‌خواهم بگویم اختلاف در تیم ما وجود داشته اما مدیریتی که روی بازیکنان تاثیرگذار باشد در تیم وجود نداشته است. همین مسئله سبب شد تا اولیویرا نتواند از تمامی توان بازیکنان را به کار بگیرد و با خواسته‌های باشگاه تطبیق پیدا کند. به همین خاطر شرایط تیم‌مان نسبت به نیم فصل اول تغییر پیدا کرد و بازیکنان کارایی اوایل فصل و نیم فصل اول را نداشتند.

وی در مورد اینکه آیا فصل بعد نیز آذرنیا هدایت تراکتورسازی را برعهده خواهد داشت، عنوان کرد:‌ آذرنیا تنها برای دو بازی پایانی لیگ برتر امسال هدایت تراکتورسازی برعهده دارد و پس از آن هیئت مدیره و باشگاه در این ارتباط تصمیم‌گیری خواهد کرد.

جعفری در مورد اینکه آیا فروزان که از سوی اولیویرا از تمرینات کنار گذاشته شده بود، به تمرینات این تیم باز خواهد گشت، گفت: در مورد فروزان حسن آذرنیا سرمربی جدید تیم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مدیرعامل تراکتورسازی در صحبت با هواداران، اظهار داشت: هواداران تراکتورسازی تیم خود را دوست دارند و برای آنها موفقیت باشگاه حائز اهمیت است. در شرایطی که قرار داشتیم احساس کردیم برای رسیدن به اهداف‌مان نیاز داریم تغییراتی ایجاد کنیم. از هواداران خواهش می‌کنم احساساتی نشوند و به جوّسازی‌هایی که صورت می‌گیرد، گوش نکنند. نباید بت‌پرست باشیم و تنها باید به تیم‌مان عشق بورزیم. مربیان و مدیران زیادی به تراکتورسازی آمدند و رفتند و در ادامه نیز خواهند رفت، اما آنچه که باقی می‌ماند عظمت و بزرگی تراکتورسازی است که از همه اشخاص بزرگ‌تر است. نباید ذهنمان را معطوف به یک مربی و یک بازیکن بکنیم و نفر پرستی را در تیم‌مان ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: همه اشخاصی که به تراکتورسازی آمدند یک روز خواهند رفت پس به نفع باشگاه است که از تصمیماتی که برای رسیدن به اهداف بزرگ تیم است، حمایت کنیم. هواداران آگاه باشند که تمامی تصمیمات با روحیه خدمت به تراکتورسازی گرفته می‌‌شود و بدانند که اهدافی که ما داریم همان اهداف بزرگی است که هواداران برای تیم‌شان در نظر دارند.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.